• یکشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401102516697
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل هواشناسی گلستان پاسخ می‌دهد؛

سرما و یخبندان تا کِی در گلستان ادامه دارد؟

سرما و یخبندان تا کِی در گلستان ادامه دارد؟

ایسنا/گلستان مدیرکل هواشناسی استان گلستان، آخرین وضعیت آب و هوایی و تداوم سرما و یخبندان در استان گلستان را تشریح کرد.

امان‌محمد کمالی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: شعار سال ۲۰۲۲ سازمان جهانی هواشناسی "هشدار سریع اقدام سریع" بود در همین راستا پنج شنبه هفته گذشته در قالب هشدار نارنجی ورود موج سرما و یخبندان به استان گلستان را اطلاع‌رسانی کردیم.

وی با بیان اینکه صدور هشدار نارنجی به‌معنای انجام اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده صادر است، تصریح کرد:  ما پیش از ورود موج سرما و یخبندان به گلستان، ضمن صدور هشدار نارنجی به همه دستگاه‌های اجرایی، امدادرسان، اعضای مدیریت بحران و فرمانداران اطلاع‌رسانی کردیم تا اقدامات پیشگیرانه انجام شود.
 
مدیرکل هواشناسی استان گلستان اضافه کرد: پس از صدور هشدار نارنجی، تقاضا کردیم جلسه مدیریت بحران در هواشناسی تشکیل شود که با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار شد و توصیه لازم به اطلاع دستگاه‌های مرتبط رسید، همچنین دومین جلسه در روز شنبه با حضور اعضای مدیریت بحران استان برگزار شده و نسبت به وقوع یخبندان و احتمال خسارت به بخش کشاورزی، حمل‌ونقل، دام و طیور، مصرف انرژی و تاسیسات آبرسانی هشدار داده شد.

کمالی خاطرنشان کرد: در روز پنج‌شنبه ۲۲ دی ماه حداقل دما مربوط به انبارالوم و گرگان بوده که در انبارالوم به ۱۱ درجه زیر صفر و در گرگان به ۹ درجه زیر صفر رسید، همچنین دمای هوا در روز جمعه در گرگان ۶ درجه زیر صفر و در انبارالوم و اینچه‌برون هفت درجه زیر صفر جنگل و پارک ملی گلستان ۹ درجه زیر صفر گزارش شده و بیشترین رکورد دمایی را ثبت کردند.

وی از روند کاهشی سرما و یخبندان در گلستان خبر داد و ابراز داشت: امروز دمای هوای گلستان سه الی چهار درجه زیر صفر درجه می‌رود و بعد از آن دما به صفر و محدوده صفر می‌رسد که در این وضعیت یخبندان قابل توجهی نخواهیم داشت و دما به حالت نرمال سالیانه زمستان می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به آخرین وضعیت احداث ایستگاه هواشناسی در گنبدکاووس، گفت: در سطح بین‌الملل و سراسر کشور احداث ایستگاه هواشناسی بر اساس پستی و بلندی یا صاف بودن منطقه طراحی می‌شود که در استان گلستان ظرفیت برای توسعه ایستگاه‌های هواشناسی وجود دارد و ما نیز آمادگی لازم برای احداث ایستگاه هواشناسی به‌ویژه در شرق گلستان را داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha