• دوشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401102618037
  • خبرنگار : 50107

مدیر عامل آتش‌نشانی مشهد خبر داد

حریق ۴۲ خودرو و ۳۳ منزل در پی سرمای شدید در مشهد

حریق ۴۲ خودرو و ۳۳ منزل در پی سرمای شدید در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: از صبح سه‌شنبه هفته گذشته، ۲۰ دی، تا ساعت هشت صبح روز دوشنبه هفته جاری حریق ۴۱ خودرو سبک و سنگین در پارکینگ منازل و معابر گزارش شده است.

مجید فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عملیات‌های آتش‌نشانی در روزهای برف و یخبندان اظهار کرد: موارد عملیاتی آتش‌نشانی در بازه زمانی صبح سه‌شنبه هفته گذشته تا ساعت هشت صبح امروز ۸۱۵ مورد و مجموع کل تماس‌ها ۲۰ هزار و ۴۵۰ مورد بوده که شامل ۴۰۱ مورد ماموریت نجات، ۳۵۸ مورد آتش‌سوزی و ۵۶ مورد ماموریت پیشگیری می‌شود.

وی بیان کرد: در این مدت ۳۶ مورد بازدید نشت گاز مونوکسید کربن داخل منزل اتفاق افتاده که در یک مورد ۲ نفر فوت شدند. همچنین در این بازه زمانی ۷۱ مورد بازدید از ساختمان‌های پرخطر صورت گرفته است.

فرهادی با اشاره به حریق ۴۱ خودرو سبک و سنگین در پارکینگ منازل و معابر تصریح کرد: برخی از این آتش‌سوزی‌ها به دلیل بی‌احتیاطی شهروندان در روشن کردن لوازم گرمایشی و آتش زیر قسمت موتور خودروها برای روشن شدن وسیله نقلیه بوده که منجر به حریق شده است. ۳۳ مورد حریق منازل به دلیل باز کردن یخ‌زدگی لوله‌های آب توسط شعله بوده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در خصوص استفاده از بخاری برقی گفت: شهروندان در صورت استفاده از بخاری‌های نفتی دقت داشته باشند مخزن و لوله‌های سوخت‌رسانی نشتی نداشته باشد. استفاده از وسایل گرمایشی نفتی کوچک بدون دودکش و استفاده از زغال به عنوان سوخت در ظروف فلزی در منازل توصیه نمی‌شود. بهتر است شهروندان از بخاری و چراغ نفتی تنها به عنوان وسیله‌ گرمایشی استفاده کنند و از قرار دادن هر شی روی بخاری که می‌تواند منفذهای هوا را ببندد، استفاده نکنند.

وی ادامه داد: شهروندان هنگام استفاده از بخاری برقی دقت کنند که حتما دارای نشان گواهی و مورد تایید اداره استاندارد باشد. هنگام استفاده از بخاری برقی از یک پریز جدا و منفرد استفاده کنند. شهروندان هرگز از بخاری برقی برای پخت و پز و یا خشک کردن لباس‌ها و شب از بخاری برقی به صورت مستقیم برای گرم کردن اتاق استفاده نکنند.

فرهادی خاطرنشان کرد: شهروندانی که با توجه به قطعی گاز از کپسول‌های گاز مایع استفاده می‌کنند نیز از روشن کردن گاز تک‌شعله، پیک نیک و... در محیط بسته بدون دودکش خودداری کنند. سیستم گرمایشی و پخت و پز منازل برای گاز شهری طراحی شده، حتما قبل از تعویض ژیگلور توسط متخصص مربوطه کپسول را به آن متصل نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha