• دوشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401102618153
  • منبع : نمایندگی مازندران

به منظور نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی؛

نخستین جشنواره « منابع طبیعی و رسانه » مازندران برگزار می‌شود

نخستین جشنواره « منابع طبیعی و رسانه » مازندران برگزار می‌شود

ایسنا/مازندران سرپرست روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری از برگزاری نخستین جشنواره « رسانه و منابع طبیعی» خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری، سیده فاطمه میرمحمدی، گفت: جشنواره منابع طبیعی و رسانه که به مناسبت هفته منابع طبیعی در دست انجام است با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌های رسانه‌های مازندران در اشاعه، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت، احیا، توسعه، اصلاح و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی و اهمیت آبخیزداری برگزار می‌شود.

 میرمحمدی خاطرنشان کرد: یقینا رسانه‌ها پل ارتباطی بین مسئولان و مردم هستند و قادرند ضمن جهت‌دهی افکار عمومی بسیاری از ناهنجاری‌ها و برخوردهای ناصوابی که در مقابله با منابع طبیعی وجود دارد به‌طور شایسته‌ای راهبری و افکارعمومی را در برخورد منطقی با طبیعت از واگرایی به سمت همگرایی رهنمون سازند.

 دبیر نخستین جشنواره« رسانه و منابع طبیعی» مازندران-ساری، با اشاره به محورهای موضوعی جشنواره، عنوان کرد: آبخیزداری و آبخوانداری، مراتع و گیاهان دارویی، جنگل‌های هیرکانی(تهدیدها و فرصت‌ها)، نقش جوامع و بهره برداران محلی، نقش مردم، رسانه‌ها، مسوولان و قانون‌گذاران در حفاظت از منابع طبیعی، جنگلداری و زراعت چوب، قاچاق چوب، مبارزه با تخریب و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی منابع طبیعی، پیشگیری از تخریب منابع طبیعی، یگان حفاظت و جنگلبانان از بخش‌های موضوعی این جشنواره است.

 میرمحمدی تاکید کرد: تمامی فعالان رسانه‌ای دارای مجوز استان در حوزه مکتوب اعم از نشریات استانی، سرپرستی‌های نشریات سراسری و نیز خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری جهت شرکت در این جشنواره می‌بایست آثار خود را در بازه زمانی ابتدای فروردین ۱۴۰۱ الی ۱۵ بهمن ماه امسال به دبیرخانه جشنواره در روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری از طریق پیام رسان ایتا به آدرس ارسال کنند.@maz_sari_frw  

وی با تاکید بر اینکه مهلت ارسال آثار جشنواره تمدید نخواهد شد؛ اعلام کرد: آثاری پذیرفته می‌شود که نام صاحب اثر قید شده باشد و افرادی که آثار آن‌ها با نام مستعار و کد ثبت می‌شود باید به تایید مدیر مسئول رسانه رسیده باشد.

 سرپرست روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران-ساری، ادامه داد: این رخداد رسانه‌ای در قالب‌های گزارش تحقیقی و تحلیلی، گزارش خبری، مصاحبه، عکس، اینفوگرافی، کلیپ(نماهنگ) و گزارش ویدئویی، است و هر شرکت کننده مجاز به ارسال ۳ اثر است. دبیر نخستین جشنواره « رسانه و منابع طبیعی» مازندران-ساری، گفت: پس از جمع آوری آثار در مهلت یاد شده و انجام داوری از آثار برتر همزمان با هفته منابع طبیعی، تجلیل خواهد شد.

 میرمحمدی متذکر شد: ارتقای تعامل اداره کل و رسانه‌ها، آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رسانه‌های مکتوب و مجازی و ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه‌ها و ایجاد انگیزه و بستر مناسب برای مشارکت مردم و بهره برداران منابع طبیعی در امر حفاظت از این منابع، ترویج مشارکت مردمی، فرهنگ سازی و اشاعه حفظ مواهب خدادادی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha