• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401102819477
  • خبرنگار : 50377

معاون استاندار مازندران:

نفوذ شیرابه‌های زباله و مصرف سموم، خاک و آب مازندران را آلوده کرده است

نفوذ شیرابه‌های زباله و مصرف سموم، خاک و آب مازندران را آلوده کرده است

ایسنا/مازندران معاون استاندار مازندران با اشاره به این که معاینه فنی خودروها، اسقاط خودروهای فرسوده و مصرف سوخت مازوت منشاء آلودگی‌های هوا در استان مازندران محسوب می‌شوند، گفت: نفوذ شیرابه‌های زباله، مصرف سموم و کودهای شیمایی، خاک کشاورزی و آب شرب مازندران را تحت تاثیر جدی آلودگی قرار داده است.

 رضا علیخانی امروز در جلسه کارگروه آلودگی هوای مازندران ضمن گلایه‌مندی نسبت به نبود حتی یک ایستگاه پایش و سنجش آلودگی هوا، اظهار کرد: اگرچه هوای مازندران به نسبت آب و خاک وضعیت بهتری به لحاظ آلودگی‌های سایر استان‌ها دارد، اگر به عوامل و منشاء آلودگی‌ها توجه نشود، همانند آلودگی آب و خاک با چالش مواجه می‌شویم.

 وی افزود: حساسیت‌های آلودگی‌های آب، خاک و هوای مازندران را در وزارت کشور ایجاد کرده‌ایم، مسئولان و متولیان استان نیز باید همواره وضعیت آلودگی‌ها را پایش و مورد ارزیابی قرار بدهند.

 معاون استاندار مازندران با بیان اینکه داده‌های آلودگی‌ها در هر سه حوزه آب، خاک و هوا با همکاری استادان دانشگاه باید بررسی و اعلام شود، یادآور شد: اگرچه وضعیت آلودگی‌ها به مرز بحران نرسیده است، اما همین مقدار آلودگی‌ها برای مازندران فاجعه است.

 این مسئول با اشاره به این که معاینه فنی خودروها، اسقاط خودروهای فرسوده و مصرف سوخت مازوت منشاء آلودگی‌های هوا در استان مازندران محسوب می‌شوند، گفت: نفوذ شیرابه‌های زباله، مصرف سموم و کودهای شیمایی، خاک کشاورزی و آب شرب مازندران را تحت تاثیر جدی آلودگی قرار داده است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران به فعالیت‌های صنایع بزرگ بدون رعایت استانداردهای جلوگیری از آلودگی‌های هوا اشاره کرد و ادامه داد: از آن جایی که همچنان عمده آب شرب مازندران از آب چاه‌های عمیق تامین می‌شود، باید نسبت به نفوذ احتمالی شیرابه‌های زباله‌ها و مصرف بیش از اندازه استاندارد سموم کشاورزی اهتمام و راهکارهای جلوگیری را عملیاتی کنیم.

 عیلخانی با تاکید بر اینکه باید منشأ و علل بروز آلودگی‌های آب، خاک و هوای استان را دائمی رصد و بررسی شود، گفت: آلودگی‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی در استان بسیار جدی است.

وی به ابراز عقیده مبنی بر اینکه وضعیت آب شرب منطقه غرب مازندران به خصوص شهرستان تنکابن مناسب نیست، گفت: اگر به سر منشا آلودگی‌ها این مناطق بی‌توجهی کنیم، در آینده نزدیک به بحران خواهیم رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha