• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۲۳:۱۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401102819869
  • خبرنگار : 50177

دبیر مشاوران و وزرا در امور ایثارگران کشور:

مسیح کردستان می‌تواند دارای مکتب و اندیشه باشد

مسیح کردستان می‌تواند دارای مکتب و اندیشه باشد

ایسنا/لرستان دبیر مشاوران و وزرا در امور ایثارگران کشور گفت:مسیح کردستان می‌تواند دارای مکتب و اندیشه باشد اما مظلوم واقع شده است.

 رضا رحیمی‌نسب ۲۸ دی‌ماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان بیان کرد: لرستان استانی که به تناسب جمعیت بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده و حداقل جزو سه استان برتر کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: این استان به تناسب جمعیت بیشترین اعزام نیرو را به مناطق مختلف جبهه داشته است و علاوه بر لشکر ۵۷، لشکرهایی را از خوزستان، اصفهان، کردستان و بوکان را ویژه پشتیبانی می‌کرد.

دبیر مشاوران و وزرا در امور ایثارگران کشور افزود: در جنگ تحمیلی پس از خوزستان، لرستان بیشترین خسارت را دید؛ کاملا استانی جنگ زده اما بی‌بهره از امکانات جنگ بودیم.

رحیمی‌نسب عنوان کرد: شهید بروجردی که از دیار بروجرد برخاسته است می‌تواند همانند شهید قاسم سلیمانی دارای مکتب و اندیشه باشد؛ مسیح کردستان مظلوم بوده که نیاز است این شهید بزرگوار را به جامعه بیشتر معرفی کنیم تا الگوی خوبی برای جوانان لرستان باشد.

وی بیان کرد: در طرح سپاس ۲۳۰ خانواده شهید و ایثار مورد تجلیل قرار گرفتند.

دبیر مشاوران و وزرا در امور ایثارگران کشور در ادامه با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم به مقوله ایثارگری، داستان و مشی جدیدی است، اضافه کرد: آیت‌الله رئیس دستور دادند که مشکلات جامعه ایثارگری رفع شود؛ در این مدت کوتاه دستورالعمل‌های متعددی در طرح سپاس و طرح سلام شهید در نظر گرفته شده و به دنبال این هستیم که این تغییر رویکرد در سیستم اداری کشور رخ دهد.

رحیمی‌نسب خاطرنشان کرد: بنیاد شهید به تنهایی قادر نخواهد بود مشکلات ۴۳ ساله‌ای که در مجموعه ایثارگران حجیم شدند را رفع کند، ایثارگران حداقل مشکلاتشان حل نشده و و دولت‌های مختلف باید پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: ۱۶۰۶ قانون در حوزه ایثارگری وضع شده و این درحالیست که در دستگاه‌ها ۱۹ قانون از آن عملیاتی شده است.

دبیر مشاوران و وزرا در امور ایثارگران کشور تصریح کرد: مسئولین نظام، امامین انقلاب، مجلس و قانونگذاران تفکر و اندیشه‌شان این بوده که باید بیشترین توجه به حوزه ایثارگری شود اما این قوانین در کارتابل وزرا، استانداران و مدیران کل بوده و دست و پا گیر می‌شوند.

رحیمی نسب گفت: بخشی از قوانین ایراداتی دارند که باید بازنگری شوند؛ همچنین قوانین روشنی نیز داریم نظیر همین تبدیل وضعیت که در لرستان به درستی انجام شده است.

وی اظهار کرد: دولت مردمی آیت الله رئیسی به کارگزاران دستور داده در بین مردم حضور پیدا کنند و پای درد دل آنها بنشیند و مشکلاتشان را برطرف کنند.

دبیر مشاوران و وزرا در امور ایثارگران کشور افزود: ماده ۷۴ قانون جامع ایثارگری به صراحت می‌گوید جمع‌بندی و گزارشات و عملکرد وزرا و همه مسئولین به دست قوای سه‌گانه برسد که بنیاد شهید امسال به صورت نیم‌بند جمع‌آوری کرد و ارجاع داد، سال آینده بنیاد شهید به شکل کامل و جدی ورود پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha