• پنجشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401102920014
  • خبرنگار : 50444

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس خبر داد:

دستور وزارت نیرو برای تامین منابع مالی پروژه های اولویت دار آب در خراسان شمالی

دستور وزارت نیرو برای تامین منابع مالی پروژه های اولویت دار آب در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی از دستور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، برای تامین منابع مالی لازم به پروژه های اولویت دار آبفای خراسان شمالی خبر داد.

محمد وحیدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مکاتبه خود با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اظهار کرد: در سنوات اخیر و سال جاری درگیر خشکسالی و کاهش شدید نزولات آسمانی هستیم و این موضوع موجب شده تا حجم مخازن ذخیره آب پشت سدهای استان به شدت کاهش یابد و اکنون به درصد کمی از حجم آب رسیده و به احتمال فراوان و بالاجبار، ممکن است در تامین آب از سدهای استان به مشکل برخورده و قطع شود.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی در سنوات گذشته اقدام به مطالعات اولویت دار مورد نیاز جهت تامین کسری کمی و کیفی آب برای استان و جایگزینی آب از سد کرده است.

وحیدی ادامه داد: اکنون برای رفع پروژه های اولویت دار آبفای استان نیازمند ۷۵۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم که طی مکاتبه با مدیرعامل آبفای کشور، دستور سریع برای تامین اعتبار لازم برای این پروژه ها صادر شد.

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: حوزه انتخابیه بجنورد، مانه وسملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه از مناطق محروم و مرزی کشور است و متاسفانه در بسیاری از شاخص ها و زیرساخت ها نسبت به میانگین کشوری وضعیت مناسبی ندارد.

وحیدی ادامه داد: همچنین با توجه به تداوم خشکسالی ها و کاهش آبدهی چشمه ها، قنات ها و چاه های آب زیر زمینی که منبع اصلی تامین آب شرب این روستا نشینان است، آب شرب بیش از ۸۰ روستا در فصل تابستان و بیش از ۵۰ روستا در فصل سرما از طریق آبرسانی سیار صورت می گیرد.

این نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حال با توجه به گستردگی این حوزه انتخابیه و جمعیت حدود ۵۰ درصدی ساکن در روستاها و نیز فرسودگی و کمبود کامیون های حامل تانکر آب سیار که موجب کاهش سرویس دهی و نارضایتی مردم می شود، نیازمند اعتبار جهت خرید چند دستگاه خودروی سنگین آبرسانی سیار برای ۵ شهرستان این حوزه انتخابیه هستیم تا با تامین آب شرب موجب ماندگاری این قشر زحمت کش در روستاها باشیم.

وحیدی ادامه داد: در این خصوص نیز مکاتبه ای با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور صورت گرفت که برای رفع این مشکل دستور تامین دو تانکر برای استان داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha