• جمعه / ۳۰ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1401103020546
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

بارش باران در هرمزگان خسارتی نداشت/کشاورزان مراقب سرمازدگی محصولاتشان باشند

 بارش باران در هرمزگان خسارتی نداشت/کشاورزان مراقب سرمازدگی محصولاتشان باشند

ایسنا/هرمزگان مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: کشاورزان با توجه به هشدار کاهش دما بین سه تا هشت درجه سانتیگراد در این استان اقدامات لازم را برای محافظت از محصولات انجام دهند.

مهرداد حسن‌زاده در گفت و گو با ایسنا، افزود: همچنین پوشاندن نهال‌های جوان در برابر سرما و تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها به همراه تنظیم رطوبت درون آن‌ها از جمله کارهایی است که بایستی انجام شود.

وی با بیان اینکه علاوه‌بر موارد گفته شده مدیریت مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف و داشتن مصرف بهینه انرژی هم مد نظر مردم باشد، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی هرمزگان شرایط دریا در روزهای آینده مواج بوده و به همین دلیل از مردم تقاضا داریم در این شرایط آب و هوایی از شنا در دریا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: علاوه‌بر آن وزش باد شدید شمال شرقی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت با احتمال گرد و خاک و افزایش ارتفاع موج در محدوده ۲۰۰ سانتیمتر (۷پا) در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان وجود دارد که می‌تواند منجر به آسیب قفس های پرورش ماهی و پاره شدن تورهای صیادی شود.

حسن زاده بیان کرد: تقاضای خودداری از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی و به کارگیری تمهیدهای لازم برای جلوگیری از بروز خسارت احتمالی را در بندرها داریم و همچنین تردد شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری در بنادر مرکزی، دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس باید با رعایت تمهیدهای لازم باشد.

وی در خصوص شرایط هرمزگان در زمان بارندگی‌های اخیر هم گفت: بارش باران بدون خسارت بود و مردم همراهی خوبی داشته‌اند،‌ البته برخی حوادث مانند انسداد برخی مسیرها و قطعی ۲ تا سه ساعته برق در پی بارش باران عادی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha