• جمعه / ۳۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401103020698
  • خبرنگار : 50534

امام‌جمعه زنجان:

مردم صاحب اصلی انقلاب هستند

مردم صاحب اصلی انقلاب هستند

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: قدرت نظامی اقتدار یک کشور است.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۳۰ دی‌ماه) در خطبه‌های نمازجمعه زنجان، ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رجب، اظهار کرد: زینت‌بخش این ماه در ابتدا ولادت امام محمد باقر (ع) است که ایشان آغازگر نهضت علمی در جهان اسلام بود.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به فضلیت‌ها و سفارشات متعدد برای اعمال ماه مبارک رجب، اقدامات امام محمد باقر (ع) را زمینه‌ساز تشکیل دانشگاه بزرگ اسلام در زمان امام جعفر صادق(ع) دانست و افزود: در دوره امام هادی (ع) در لسان معصومین (ع) مسئله امامت و ولایت پررنگ‌تر بود و دوره این امام بزرگوار امام‌شناسی، ولایت‌مداری و شناخت کامل و جامع دین در راس بود.

وی با سفارش به خواندن زیارت جامعه‌الکبیره، به بهره‌گیری از سفارشات و رهنمودهای ائمه اطهار (ع) در زندگی تاکید کرد و ادامه داد: دعاهای معصومین و امامان که از لسان مبارک‌ آن‌ها گفته و سفارش شده، هم دعا و هم آداب است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دعای ائمه (ع) به ما درس اخلاق، انسانیت و طریق درست زندگی را نشان خواهد داد، اضافه کرد: زیارت جامعه‌کبیره کلاس توحیدشناسی، امام‌شناسی و شناخت وظایف انسانی است‌.

وی با اشاره به تاریخ ۲ بهمن ۱۳۴۲ و دستور محمدرضا پهلوی برای اجرای لوایح شش‌گانه، ابراز کرد: هنگامی‌که زمزمه بیداری مردم رسید استکبار و استعمار به‌خصوص آمریکا دستور این طرح شش‌گانه را دادند که اصلاحاتی صورت گیرد اما با آگاهی بنیانگذار کبیر انقلاب و مراجع از این اقدام شوم جلوگیری شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به سال‌روز ۶ بهمن امضای قرداد ننگین کمپ دیوید بین رئیس‌جمهور منفور مصر و رژیم جعلی اسرائیل، بیان کرد: در جهان اسلام و ایران مسئله فلسطین اولین مسئله اجتماعی اسلام است.

خاتمی با اشاره به ۵ بهمن ۱۳۵۸ اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اذعان کرد: در ۶ بهمن ۱۳۶۰ تاریخ تدوام دشمنی دشمنان و بیگانگان به کشور بود، کمونیست‌ها تحت عنوان کمونیست‌های ایران، منطقه شمال را به عنوان منطقه آزاد خود انتخاب کرده و ادعا داشتند ظرف چند ساعت آمل و سپس سایر نقاط را اشتغال خواهند کرد اما مردم آگاه و همیشه در صحنه که همواره پای انقلاب هستند نقشه شوم آنان را برآب کردند.

وی با بیان اینکه مردم صاحب انقلاب هستند و به گفته امام خمینی (ره) ما نوکر مردم هستیم، اذعان کرد: اگر مردم نبودند، انقلاب نمی‌شد، حتی اگر الان نیز این ملت پشتیبانی از انقلاب و نظام نداشته باشند، اتفاق ناگواری رخ خواهد داد.

خاتمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با محاسبات دشمن در وقایع مختلف، یادآورشد: در عملیات طبس دیدید چگونه وعده دشمنان عملی نشد و همان نقشه را اکنون کشیدند با شدت بیشتر و آشوب برپا کردند؛ بیش از ۸۰ نفر از حافظان امنیت را به شهادت رسانند اما خدا با ما بود.

امام‌جمعه زنجان با بیان اینکه مردم به وعده خداوند ایمان دارند، تصریح کرد: دشمنان از خجالت به شکست خود اذعان نمی‌کنند در عرصه‌های مختلف بین‌الملی با ارائه تحریم‌ها در عرصه‌های دیپلماسی دست‌وپا می‌زنند تا بلکه صورت خود را با سیلی سرخ کنند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران همواره پشتیبان نظام بوده و از اول انقلاب تاکنون به پاسداری از تمامیت ارضی و پاسداری انقلاب و ولایت پرداخته است، خاطرنشان کرد: دشمنان دست‌شان به جایی بند نیست و شکست سختی از مردم خورده‌اند حالا می‌گویند سپاه را در لیست تروریستی قرار داده‌ایم آن هم سپاهی که داعش را از سوریه و عراق خارج کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha