• شنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401110100109
  • خبرنگار : 50037

اندر احوالات پروژه کریدور شمالی همدان

اندر احوالات پروژه کریدور شمالی همدان

ایسنا/همدان پروژه ملی کریدور شمالی همدان به طول ۸۱ کیلومتر از چهار شهرستان فامنین، درگزین، رزن و کبودراهنگ عبور کرده و آزادراه همدان- ساوه را به شیرین‌سو- زنجان متصل می‌کند.

این طرح کلنگ زنی شده در سال ۸۹ با عنوان ساخت باند جدید اصله- کاج- قروه درگزین- رزن- دمق- اورقین مشخص شده که ۱۳.۵ کیلومتر آن در فامنین، ۱۳.۵ کیلومتر در درگزین، ۴۹ کیلومتر در رزن و پنج کیلومتر نیز در کبودراهنگ واقع شده‌است.

با گذشت ۱۲ سال از این پروژه ملی این طرح به علت مشکلات مختلف از جمله مشکل کمبود اعتبار و اختصاص قطره چکانی اعتبارات پیشرفت قابل توجهی نداشته و با روند کُند عملیات اجرایی خود طی این مدت تنها دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده است.

از ۸۱ کیلومتر طرح فوق بیشترین بخش پروژه با ۴۹ کیلومتر مسافت در شهرستان رزن واقع شده و از مهمترین طرح‌های این شهرستان بوده که بهره‌برداری از آن از نقش مهمی در کاهش بارترافیکی و توسعه اقتصادی این شهرستان برخودار خواهد بود.

فرماندار شهرستان رزن در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پروژه کریدور شمالی همدان به طول ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر در سال ۸۹ کلنگ زنی شده که از این میزان مسافت ۴۹ کیلومتر آن در حوزه شهرستان رزن قرار دارد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار با بیان اینکه این طرح طی ۱۲ سال گذشته در حوزه شهرستان رزن کمتر از ۳۰ درصد دارای پیشرفت فیزیکی بوده است، افزود: خوشبختانه در سفر ریاست جمهوری به استان همدان به این پروژه ملی و شاخص اعتباری افزون بر ۳۶۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده که تخصیص این اعتبار  مانند دیگر اعتبارات محل سفر به صورت سه ساله است.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان اعتبار اختصاص داده شده از محل سفر به پروژه کریدور شمالی از قروه درگزین کیلومتر هفت تا مسیر شهرستان رزن تا حوزه استحفاظی کبودراهنگ ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است‌.

غفاری‌آثار ادامه داد: پروژه کریدور شمال استان به صورت لاک‌پشتی دنبال می‌شد و اعتبارات ناچیزی برای آن تخصیص می یافت که از محل سفر ریاست جمهوری برای طرح فوق در حوزه شهرستان رزن ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن درنظر گرفته شده ضمن اینکه راه و شهرسازی قول اعتبار تکمیلی نیز برای این طرح را داده که اتفاق خوبی برای زیرساخت و اشتغال شهرستان ایجاد خواهد کرد.

وی یادآور شد: اگر عملیات اجرایی این پروژه با این میزان اعتبار اختصاص داده شده از محل سفر ریاست جمهوری تسریع یابد و تعلل نشود این میزان پروژه اختصاص یافته با تخصیص سه ساله می‌تواند این طرح شاخص ملی را تکمیل کند و به اتمام برساند.

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از حرکت لاک‌پشتی پروژه ۱۲ ساله کریدور شمالی استان همدان اظهار کرد: زمانی که این طرح به پایان برسد و مردم از آن منتفع شوند می‌توان با صراحت گفت در رابطه با این پروژه کاری انجام شده است.

حسن لطفی پیشرفت فیزیکی کل این طرح را طی مدت ۱۲ سال اخیر تنها ۵۰ درصد دانست و گفت: در طول این سال ها با وجود بازدیدهای چندین باره وزیر و معاونان وزیر دوره‌های مختلف از این طرح و اخذ دستورات و اعتبار و نیز هر کار دیگری که می توانستیم انجام دهیم، این طرح متأسفانه همچنان حرکت لاک‌پشتی خود را دارد و با سرعت کمی در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: اگر برای این طرح شاخص هر میزان و هر چند بار اعتبار درنظر گرفته شود اما تخصیص نیابد، فایده ای ندارد و اگر تخصیص هم داشته باشد وقتی کاری انجام نمی‌شود و طرح هیچ حرکت و پیشرفتی ندارد، چگونه بگوییم این طرح فعال است؟

نماینده مردم رزن و درگزین در خانه ملت بیان کرد: نه به عنوان یک نماینده بلکه به عنوان یک شهروند وقتی می‌گویم این پروژه دارای پیشرفت است که در این پروژه حرکتی و فعالیتی ببینم.

وی با بیان اینکه نسبت به این موضوع در نشست علنی مجلس گلایه‌مندی خود را ابراز کرده‌ام، یادآور شد: از وزیر راه درخواست داریم تا نسبت به تکمیل کنارگذر و پروژه نیمه کاره کریدور شمال استان همدان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش ایسنا، امیدواریم اعتبارات اختصاص داده شده از محل سفر به پروژه کریدور شمالی استان بتواند در این طرح شاخص ملی در مدت زمان کوتاه پیشرفت فیزیکی چشمگیر و قابل توجهی ایجاد کند و با تکمیل آن مردم از مزایای این طرح در آینده نه چندان دور منتفع شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۳ ۰۷:۰۴

بنام خدا ضمن عرض سلام خدمت مسئولین محترم آقایون این همه عوارضی های این اتوبان چه خبره مگه مردم گناه کردن این همه عوارضی جاده بدن. ۳۰۰ کیلومتر جاده هست هر ۵۰کیلومتر ملت باید عوارضی پرداخت کنند.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۰۰:۳۳

دقیقا... تازه هیچگونه خدماتی هم نداره تو جاده... عوارضی ها فاقد سرویس بهداشتی هستن... اگه مجتمع های فدک وآسمان وپمپ بنزین نبود مردم بیچاره میشدن تو جاده...