• شنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401110100281
  • منبع : نمایندگی همدان

معاون اجرایی رئیس جمهور:

علامه مصباح بر مسأله مهم «کادرسازی» متمرکز شد

علامه مصباح بر مسأله مهم «کادرسازی» متمرکز شد

ایسنا/همدان معاون اجرایی رئیس جمهور در وصف علامه مصباح یزدی گفت: علامه را به زمان‌شناسی و اولویت‌شناسی می شناسیم به طوریکه موضوعات اصلی را در اولویت قرار می داد و یکی از اولویت‌هایی که به درستی متمرکز شد و برکات آن در جای جای کشور متبلور است، مسأله مهم «کادرسازی» است.

دکتر محسن منصوری شنبه یکم بهمن‌ماه در همایش بزرگداشت علامه محمدتقی مصباح‌یزدی و آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان همدان، با اشاره به اینکه علامه مصباح‌یزدی را به زمان شناسی و اولویت شناسی می‌شناسیم، تصریح کرد: وی همواره موضوعات اصلی را در اولویت قرار می‌داد و فرعیات را در مرحله بعد، تمرکز بر کادرسازی علامه در طرح ولایت و مؤسسه امام(ره) کاملاً مشهود است، در این مؤسسات کادر مورد نیاز انقلاب تربیت و تولید شد.

وی با اشاره به اینکه علامه مصباح‌یزدی را به میدان داری می‌شناسیم، اظهار کرد: در میدان بودن از ویژگی‌های بارز وی بود، در تاریخ اسلام علمایی داریم که در میدان مبارزه حاضر نمی‌شدند اما علامه همیشه در میدان بود و هزینه‌اش را هم می‌داد، هر چند بیشترین انتقادات بر وی بود اما او جدی تر در صحنه حضور پیدا می‌کرد و از آبروی خود مایه می‌گذاشت‌ همچنین نهایت تواضع را داشت و درس ادب و تواضع و مردم‌داری را می‌داد.  

منصوری با بیان اینکه علامه از میدان‌داران ممتاز محسوب می شود، اهل هزینه دادن بود و در میدان مبارزه حاضر می شد، افزود: هر چه دشمن محکم تر وارد می شد علامه قوی تر و مؤمنانه تر در صحنه مبارزه حضور می یافت و همین باعث عزتمندی وی شد. مایه گذاشتن از آبرو به وی عزت مضاعف داد. علامه نهایت تواضع را داشت.

منصوری با بیان اینکه ولایت مدادی علامه مثال‌زدنی است، وی در حیطه نظری در تراز عالی بود اما خود را در مقابل ولایت در تراز تواضع قرار می‌داد، تأکید کرد: تقویت ولایت و حکم ولایت جزء ارکان تصمیم‌گیری وی قرار داشت. انصافی که در مواجهه با مصادیق مختلف به خرج می‌داد و جذب حداکثری همه افراد از دیگر ویژگی‌های وی بود.

وی با اشاره به اینکه استمرار بر مسیر حق و استقامت و پافشاری در این مسیر از ویژگی‌های بارز وی بود، گفت: معمولاً استحکام شخصیتی او بیش از همه چیز رخ می‌نمود. نهادسازی‌هایی که وی ابداع کرد، بسیار بارز است همچنین آنها را به بهترین شکل پیش برده و به سرانجام رساند. 

منصوری خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی امام(ره) انقلاب را معماری کرد و بعدها علامه مصباح‌یزدی حکم معمار مسائل دینی و حوزوی را پیدا کرد همچنین طرح ولایت یادگاری ارزشمند از وی است و در دوره ما جاری و ساری است.  

وی ادامه داد: علامه در کنار توجه به مسائل کلان به جزئیات هم توجه داشت و سلسله جلسات و وقت‌هایی را برای یک فرد اختصاص می‌داد که باعث رشد فرد و جلب محبت آن فرد می‌شد و راز دلدادگی نسل جوان به علامه از این جنس است.  

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha