• شنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401110100342
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار ورزنه:

فعالیت کوره‌های آجرپزی را متوقف کردیم/ حقابه تالاب گاوخونی تخصیص یابد

فعالیت کوره‌های آجرپزی را متوقف کردیم/ حقابه تالاب گاوخونی تخصیص یابد

ایسنا/اصفهان فرماندار ورزنه گفت: به منظور مصرف بهینه گاز در شهرستان و صرفه‌جویی لازم فعالیت کوره‌های آجرپزی را متوقف کردیم.

سعید رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره چگونگی مدیریت مصرف گاز در شهرستان ورزنه، اظهار کرد: به تبعیت از استان و کل کشور که باید با توجه به برودت هوا صرفه‌جویی در مصرف گاز را انجام می‌دادیم فعالیت کوره‌های آجرپزی را که با گاز کار می‌کردند، متوقف و تعطیل کردیم و از مالکان این کوره‌ها خواستیم که برای چند روز فعالیت خود را متوقف کنند که تا عادی شدن شرایط این کوره‌ها تعطیل خواهند ماند.

وی افزود: به گلخانه‌ها ابلاغ صریح کردیم که دمای خود را در حداقل نگه دارند تا صرفه‌جویی لازم انجام شود. شهروندان ورزنه به خوبی با دستگاه‌های اجرایی همکاری کردند و مصرف گاز خانگی را به میزان خوبی کاهش دادند و ادارات نیز همسو با دیگر ادارات استان اصفهان مصرف گاز خود را به نحو مطلوبی کاهش دادند و حتی در مواقعی که لازم بود فعالیت ادارات را دورکار کردیم.

فرماندار ورزنه گفت: اکیپ‌های بازرسی را به شکل منسجم سازماندهی کردیم تا به ادارات و مدارس سرکشی کنند و بر مصرف بهینه گاز نظارت کافی داشته باشند. بسیاری از بخاری‌های فرمانداری را نیز خاموش کردیم و در مجموع همکاری خوبی را از سوی مدارس و ادارات شاهد بودیم، به طوری که در این مدت ۴۰ هزار مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی شد.

رحیمی تصریح کرد: با توجه به اینکه در کل شهرستان ورزنه یک ایستگاه سوخت «سی.ان.جی» داشتیم با مدیریتی که انجام شد در ۲۴ ساعت شبانه‌روز خدمات‌رسانی به خودروهای گاز سوز انجام شد و مشکلی در این باره نداشتیم.

وی ادامه داد: در زمان بارندگی‌ها ۸ سانتیمتر برف در کویر ورزنه بر زمین نشست که موجب خوشحالی کشاورزان منطقه شد. امیدواریم وزارت نیرو برای بازگشایی آب با توجه به زمان کِشت غلات هر چه زودتر تصمیم بگیرد و تا ۱۵ روز آینده این مهم انجام شود.

فرماندار ورزنه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۱۳ بهمن مصادف با روز تالاب‌ها است و ورزنه شهری تالابی شده، وزارت نیرو به وظیفه ذاتی خود عمل کند و حقابه تالاب گاوخونی را تخصیص دهد، چرا که اگر این مهم رخ ندهد ریزگردها موجب آلودگی هوا در تابستان خواهد شد که در این صورت شهر اصفهان و شهرستان‌های مجاور هیچ روز پاکی نخواهند داشت.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha