• شنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401110100504
  • خبرنگار : 50184

یک مسئول:

هیچ تخلفی از برگزاری کنکور در کرمانشاه گزارش نشد

هیچ تخلفی از برگزاری کنکور در کرمانشاه گزارش نشد

ایسنا/کرمانشاه رئیس ستاد استانی آزمون های سراسری در کرمانشاه به امنیت بالای برگزاری مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در استان اشاره کرد و گفت: امسال برای اولین بار هیچ تخلفی از برگزاری کنکور در کرمانشاه گزارش نشد.

دکتر محمدنبی احمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ طی روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن، اظهار کرد: در این مرحله ۳۲ هزار و ۹۲۰ داوطلب از کرمانشاه شرکت کردند که حدود ۱۸ هزار و ۱۱۰ نفر معادل ۶۰ درصد آنها را بانوان و ۱۴ هزار و ۸۱۰ نفر معادل ۴۰ درصد را آقایان تشکیل دادند.

وی به تلاش های انجام شده برای بالا بردن امنیت این مرحله از آزمون اشاره کرد و افزود: نتیجه این تلاش‌ها که پیش از آزمون، حین آزمون و پس از آن مورد توجه جدی قرار گرفت، منجربه این شد که آزمونی با امنیت بالا برگزار کردیم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: امسال برای اولین بار هیچ تخلفی از برگزاری آزمون سراسری در کرمانشاه گزارش نشد، درحالیکه پیش از این همواره استان ما در بحث تخلفات رتبه‌های بالای کشور را داشت.

وی تاکید کرد: در این مرحله از آزمون مسئولین به منظور بالا بردن ضریب امنیت امتحانات طی روزهای پنج شنبه و جمعه اینترنت همراه را قطع کردند و در محدوده‌ای که حوزه امتحانی بود نیز به صورت نقطه‌ای اینترنت قطع شد که این مسئله  روی امنیت آزمون تاثیرات  مثبتی بر جای گذاشت.

احمدی در ادامه با بیان اینکه در برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تغییراتی مهم بوجود آمده، اظهار کرد: مهمترین تغییر همین دو مرحله‌ای بودن کنکور است، بگونه ای که یک مرحله طی روزهای پنج شنبه و جمعه هفته گذشته برگزار شد که نتایج آن هم در اسفندماه اعلام می شود و یک  مرحله دیگر هم طی روزهای ۱۵ و ۱۶ تیر سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

وی حذف زیرگروه‌ها و حذف دروس عمومی را از دیگر تغییرات آزمون امسال خواند و گفت: تاثیر قطعی سوابق تحصیلی تا ۴۰ درصد برای شرکت کنندگانی که در گروه آزمایشی رشته خود شرکت کرده بودند نیز از دیگر تغییرات مهم این آزمون بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha