• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401110200935
  • خبرنگار : 50491

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد؛

شیب ملایم کرونا در گلستان/ به شایعات درباره واکسن توجه نکنید

شیب ملایم کرونا در گلستان/ به شایعات درباره واکسن توجه نکنید

ایسنا/گلستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از شیب ملایم شیوع ویروس‌های تنفسی از جمله کرونا و آنفلوآنزا در سطح استان خبر داد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتقال ویروس الزامی است.

دکتر موسی‌الرضا شبیهی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری‌های ویروسی در گلستان اظهار کرد: شیوع بیماری‌های تنفسی اعم از کرونا و آنفلوآنزا در استان گلستان شیب ملایم را طی می‌کند، در حال حاضر شهرهای علی‌آبادکتول و گنبدکاووس در وضعیت آبی کرونایی و مابقی شهرها در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند شاهد پیشروی کرونا و آنفلوانزا خواهیم بود، افزود: ویروس‌های تنفسی شوخی‌بردار نیستند و راه‌های انتقال آن از فردی به فردی دیگر، محیط‌های سربسته، عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه شیوع ویروس‌های تنفسی بخش‌های مختلف جامعه از جمله کسب‌وکار را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بیان کرد: افراد در صورت مشاهده هر گونه علائم بیماری در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرده و حتماً در منزل استراحت کنند تا از انتقال ویروس به دیگران پیشگیری شود.

وی فقدان ایمنی در برابر بیماری‌های ویروسی را از دیگر راه‌های انتقال برشمرد و گفت: به مردم توصیه می‌کنیم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، اینکه امروز در شیب ملایم کرونا قرار داریم به علت تزریق واکسیناسیون در دوز اول و دوم است.

شبیهی با بیان اینکه حدود ۹۷ درصد مردم گلستان دوز اول واکسن کرونا را تزریق کردند، یادآور شد: ۹۵ درصد از گلستانی‌ها نیز دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند، به کسانی که ۶ ماه از زمان تزریق واکسن آنها گذشته تأکید می‌کنیم با حضور در مراکز بهداشتی و درمانی نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مردم خواست به شایعات موجود در خصوص واکسن‌های کرونا توجه نکنند و متذکر شد: تزریق واکسن‌های متفاوت بلامانع است برای مثال اگر فردی در نوبت قبلی واکسن سینوفارم دریافت کرده در موعد بعدی می‌تواند از واکسن برکت استفاده کند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ۷۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این تعداد ۱۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و چهار نفر نیز به دلیل وخامت حال از طریق دستگاه تنفس مصنوعی به زندگی ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha