• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401110200937
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

آبرسانی به ۸۵هزار نفر از جمعیت شهرستان بهمئی از سد کوثر

آبرسانی به ۸۵هزار نفر از جمعیت شهرستان بهمئی از سد کوثر

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه آبرسانی به «لیکک» و روستاهای اطراف از سد کوثر، ۸۵ هزار نفر را پوشش می دهد.

" آرش مصلح" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه در سفر اول رئیس جمهوری دستاوردهای کلیدی برای حوزه آب داشتیم، افزود: یک پروژه کلیدی در خود سفر و یک پروژه در متمم آن داشتیم.

وی آبرسانی به شهر لیکک و روستاهای شهرستان بهمئی از سد کوثر را از مهمترین پروژه های مصوب سفر دانست و اظهارکرد: تنها شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد که از تنش آبی شدید رنج می برد شهرستان بهمئی است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این پروژه ۲۳ آذرماه ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد، تا قبل از سفر و طی ۱٠ سال پروژه ۴٠ درصد پیشرفت داشت، خاطرنشان کرد: این پروژه به ۶۵ درصد پیشرفت رسیده و ۲۷٠ میلیارد تومان تخصیص گرفت.

مصلح با بیان اینکه این پروژه آبرسانی به طول ۵۵ کیلومتر است و ۱۸ هزار مترمکعب مخزن ذخیره دارد، تصریح کرد: ۲٠٠ میلیارد تومان طی سال جاری در پروژه آبرسانی لیکک هزینه شد.

وی ادامه داد: براساس تعهدی که به مردم این شهرستان داده ایم طی دهه فجر سال ۱۴٠۲، آب تصفیه شده، سالم و پایدار سد کوثر برای ۸۵ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی شهرستان بهمئی تامین می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آبرسانی به لیکک ۸.۵ میلیون متر مکعب آب را انتقال داده که سه میلیون متر مکعب آن صنعت و پنج میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آن شرب است، از پوشش توسعه اشتغال توسط این آبرسانی خبر داد و عنوان کرد: اشتغال زایی و شرب در کنار هم دیده شده است بطوری که حدود ۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط این این پروژه بهره خواهند برد.

مصلح بیان کرد: دولت به مصوبات پایبند بوده و عملکرد ها محسوس است.

به گزارش ایسنا، وی اظهارکرد: با اجرای این پروژه مهم شهرستان بهمئی تا ۲۵ سال نیازی به آب شرب نخواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۳:۴۷

سلام. کل شهرستان ۴۰۰۰۰ نفر جمعیت ندارد آخه چطور اینهمه ...