• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401110201244
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریمان:

اعتبارات فرهنگی شهرستان فریمان نامطلوب است

اعتبارات فرهنگی شهرستان فریمان نامطلوب است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریمان اعتبارات فرهنگی این شهرستان را نامطلوب برشمرد.

فاطمه کامیابی فریمانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تمامی انجمن‌های این اداره فعال و حتی انجمن خوشنویسان نیز به ثبت رسیده است، اظهار کرد: شهرستان فریمان به لحاظ ثروت هنری و هنرمندان بسیار غنی است که این ریشه در هویت فرهنگی این شهر دارد.

وی وجود افراد مؤثر بر جامعه از جمله تئوریسین انقلاب اسلامی علامه شهید مطهری را بسیار تأثیرگذار در هویت فرهنگی این شهر دانست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریمان عنوان کرد: در حال حاضر تعداد بسیاری از شهروندان در انجمن‌ها و مؤسسات فرهنگی و هنری، آموزشگاه‌های موسیقی، نمایشی، تجسمی، سنتی، کانون‌های فهما (فرهنگی و هنری مساجد)، کانون‌های آگهی و تبلیغات، چاپخانه‌ها، بازارچه‌های هنری، هنرکده‌ها و مشاغل خانگی و...فعال هستند.

وی در همین خصوص گفت: تاکنون ۵۷ هنرمند عضو صندوق اعتباری هنرمندان شده و دارای بیمه‌اند، همین تعداد نیز در نوبت عضویت و تکمیل مدارک قرار دارند و ۴ نفر از هنرمندان هم مستمری‌بگیر و بازنشسته هستند.

کامیابی فریمانی در ادامه با بیان اینکه هرچند ساختمان‌ها و مکان‌های فرهنگی این اداره فرسوده شده‌اند اما با تلاش، هنر دوستان و هنرمندان تجهیز و نگهداری می‌شوند.

وی نبود امکانات، عدم شناخت جایگاه فرهنگ، هنر و هنرمند و تأثیر آن بر جامعه، عدم بهره‌مندی از هنر هنرمندان در راستای تعالی و پیشرفت، عدم شناسایی و احصای توانمندی‌ها، فرصت‌ها، نقاط قوت، نقاط ضعف، تهدیدها و آسیب‌ها، حل مشکلات و روش حل مسئله در جامعه را از مهمترین معضلات حوزه فرهنگ برشمرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریمان همچنین اعتبارات فرهنگی این شهرستان را نامطلوب برشمرد و گفت: با توجه به اینکه متولیان فرهنگی بسیار هستند به همین دلیل نمی‌توان سرانه فرهنگی مشخصی را برای شهرستان اعلام نمود.

وی خاطرنشان کرد: نبود اعتبار تجهیز و نگهداری، نیروی انسانی، کارشناس کاربر، تأسیسات مناسب، نگهبان و... از مهمترین مشکلات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان است.

کامیابی افزود: هر چند برای فعالیت‌های فرهنگی با کمبود مکان مواجه نیستیم اما متأسفانه سالن و پردیس سینما در شهرستان نداریم و این شهروندان را آزار می‌دهد، از سویی جمعیت شهرستان هم به تعدادی نیست که فرهنگسرا بتوانیم داشته باشیم.

وی در ادامه از افزایش سرانه مطالعه و رفتن جوانان به سمت مطالعه‌ کتاب‌های مفید در راستای افزایش میزان آگاهی و مهارت‌های زندگی در این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریمان افزود: بالغ‌بر ۵۰۰ نفر در قالب گروه‌های مختلف هستند که در هفته جلسات نقد و بررسی کتاب‌های مختلف را برگزار می‌کنند، گروه‌های قرآنی بیشترین افراد کتاب‌خوان را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: چاپ کتاب شعر هنرمندان شاعر، ساخت و نصب تندیس علامه شهید مطهری، تجهیز و نگهداری فضاهای فرهنگی و هنری و ساخت پردیس سینمایی از مهمترین اهداف و برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فریمان است.

کامیابی یکی از راه‌های افزایش حضور نیروی انسانی و هنرمندان در کارهای فرهنگی را واگذاری برنامه‌ها و کارها به خود آنها دانست و گفت: وظیفه ما اجرای قانون در راستای هدایت، حمایت و نظارت بر روند کار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha