• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401110503586
  • خبرنگار : 50175

معاون فرماندار خبر داد:

آزادسازی ۲ کیلومتر از حریم رودخانه گلرود بروجرد پس از ۴۰ سال

آزادسازی ۲ کیلومتر از حریم رودخانه گلرود بروجرد پس از ۴۰ سال

ایسنا/لرستان معاون عمرانی فرمانداری بروجرد از آزادسازی ۲ کیلومتر از حریم رودخانه گلرود خبر داد.

یاسر امیرسرداری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حرکتی جهادی و بی‌سابقه در آزادسازی حریم رودخانه گلرود بروجرد (منطقه نظام‌آباد) صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: به همت دستگاه‌های متولی شهرستان و با دستور دادستان بروجرد و با نظارت و پیگیری فرمانداری بروجرد، فاز سوم آزادسازی حریم رودخانه گلرود در بخش ضلع شمالی، جهت استفاده عموم مردم و تسهیل در تردد همشهریان در اطراف رودخانه، پس از حدود ۴۰ سال پاکسازی و بازگشایی شد.

معاون فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: آزادسازی حریم و بستر رودخانه طی سال‌ها مسکوت مانده بود و به دلیل عدم اجرای مصوبات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان، سودجویان و منفعت‌طلبان مبادرت به ساخت ابنیه و ویلاهای غیرمجاز در حریم راه و بستر رودخانه کرده بودند.

امیرسرداری اضافه کرد: با ورود قاطع فرماندار بروجرد به این مسئله و هماهنگی با دادستان شهرستان و دستگاه‌های ذی‌ربط، در چند روز گذشته عملیات آزادسازی در نقاط مختلف انجام گرفت.

وی بیان کرد: در مرحله بعدی این عملیات، ضلع شمالی رودخانه گلرود در منطقه نظام‌آباد به طول ۲ کیلومتر آزادسازی شد که فازهای بعدی آزادسازی تا پاکسازی کامل حریم رودخانه با قدرت ادامه خواهد داشت.

معاون فرماندار بروجرد ادامه داد: با اجرای این طرح در مسیر گلرود آزادسازی حریم رودخانه، تردد شهروندان و دوستداران طبیعت با سهولت بیشتر انجام شده و امکان اجرای طرح‌های گردشگری، مبلمان ساحلی، پیاده راه‌سازی، پیست دوچرخه‌سواری و ... فراهم خواهد شد.

امیرسرداری عنوان کرد: پس از انتشار اطلاعیه‌های مختلف از بهمن ۱۴۰۰ و صدور ضرب‌الاجل مطابق آئین‌نامه بستر و حریم رودخانه‌ها (ماده ۱۳۹ قانون مدنی و اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی) با هدف رعایت حقوق عامه، حفظ محیط‌زیست و حفاظت و ساماندهی رودخانه‌ها و کنترل سیلاب، بدین منظور طرح آزادسازی حریم رودخانه گلرود آغاز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha