• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401110503774
  • خبرنگار : 50534

حفر ۱۵ حلقه چاه اضطراری در شهر زنجان

حفر ۱۵ حلقه چاه اضطراری در شهر زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان زنجان گفت: تداوم خشکسالی‌ها باعث شده در حال حاضر حدود ۳۸ درصد کاهش بارندگی نسبت به میان‌مدت و نسبت به سال قبل که سال خشکی بود، تقریبا ۲۸ درصد کاهش بارندگی داشته باشیم.

علیرضا جزءقاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه همین کاهش بارندگی‌ها به شدت بر روی روان‌آب‌ها تاثیر گذاشته است، اظهار کرد: ورودی آب شرب خصوصا سد تهم کاهش زیادی داشته است و این سد در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

وی با بیان اینکه برای تامین آب استان زنجان پروژه‌هایی تعریف شده است، افزود: پروژه‌ اضطراری تامین آب شهر زنجان یکی از این پروژه‌ها است که شامل حفر ۱۵ حلقه چاه می‌شود.

جزءقاسمی با اشاره به احداث خط جمع‌آوری چاه‌ها، احداث مخزن‌های جدید ۱۵ هزار متر مکعبی و خطوط رفت و برگشتی و ایستگاه‌های پمپاژ و خط کمربندی شمال‌غربی زنجان، ادامه داد: مجموع این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تعریف شده است.

این مسئول با اشاره به حفر ۱۵ حلقه چاه اضطراری در شهر زنجان، اذعان کرد: ۱۰ حلقه از این تعداد وارد مدار بهره‌برداری شده و ۵ حلقه دیگر هم در حال حفاری است، یکی از این‌ها در هفته جاری به مدار بهره‌برداری می‌رسد.

 وی با بیان اینکه برداشت از سد تهم را به یک چهارم کاهش داده‌ایم، ابراز کرد: در سال‌های ترسالی قاعدتا سد تهم اگر جواب‌گو باشد ۵۰ درصد آب شرب شهر زنجان از آنجا تامین می‌شود و پیش از این برداشت‌ ما از سد تهم ۲۴ میلیون مترمکعب در سال بود. 

جزءقاسمی با اشاره به تامین آب با کیفیت برای شهروندان، تشریح کرد: در شهرهای استان نیز به منظور تامین آب پروژهای تعریف شده است که در شهر ابهر - خرمدره بحث تامین آب اضطراری است. در شهر قیدار پروژه ویژه احداث مخزن و حفرچاه در دستور کار است که در ماه‌های آتی برخی‌ها آغاز و برخی دیگر شروع شده است.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان با بیان اینکه آب تامینی استان از طریق چاه‌های اضطراری و مدیریت مصرف است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و بارندگی‌ها در مصرف آب صرفه‌جویی‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha