• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401110503916
  • خبرنگار : 50405

طراحی و تولید نخستین "اطلس سه‌بعدی چشم" در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

طراحی و تولید نخستین  "اطلس سه‌بعدی چشم" در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی مشهد از تولید نخستین اطلس سه‌بعدی چشم VirEye با مشارکت اساتید و دانشجویان گروه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.

دکتر علی عمادزاده با بیان اینکه اطلس سه‌بعدی چشم VirEye نخستین اطلس تهیه شده در کشور برای بررسی آناتومی ماکروسکوپی چشم است، اظهار کرد: این محصول فناورانه به عنوان یک نرم‌افزار کاربردی پس از انجام مطالعات لازم منطبق با برنامه‌های علمی و تکنولووژی آموزشی طراحی و تولید شده است.

وی افزود: اطلس سه‌بعدی چشم که در مراحل ساخت و تولید آن از تکنولوژی استریوسکوپیک بهره گرفته شده است، امکان درک کامل سه‌بعدی آناتومی چشم را برای کاربر مقدور می‌کند.  

مدیر گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی مشهد ضمن تبریک به اساتیدی که موفق به ساخت این محصول فناورانه شده‌اند، اضافه کرد: بر اساس تجربیات اساتید دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در تولید ابزارهای واقعیت مجازی و همچنین همکاران مرکز تحقیقات چشم پزشکی شهید بهشتی، در تولید این فناوری از حمایت فنی آنان نیز بهره‌مند شدیم که از همکاری آنان نیز قدردانی می‌شود.

عمادزاده عنوان کرد: از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های کاربردی این اطلس سه‌بعدی می‌توان به نمایش چشم انسان و همه لایه‌های آن با قابلیت درک به صورت سه‌بعدی، قابلیت نمایش لایه خاصی از چشم و جابه‌جا کردن لایه‌ها، قابلیت بزرگنمایی و چرخش، نامگذاری لایه‌ها و بخش‌های مختلف چشم به همراه توضیحات (براساس Duane's Ophthalmology) و نمایش تصاویر MRI و CT Scan چشم اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این اطلس در آزمایشگاه تکنولوژی آموزشی گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی در دسترس و قابل استفاده اساتید و دانشجویان علاقه‌مند است. مراحل اولیه طراحی و تولید این اطلس سه‌بعدی از سال ٩۰ آغاز شده بود و در حال حاضر نهایی و آماده بهره‌برداری و در گروه آموزش پزشکی قابل استفاده  است و دانشجویان و اساتید در مقوله‌های آموزشی می‌توانند از قابلیت‌های این تکنولوژی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha