• جمعه / ۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401110704976
  • خبرنگار : 50491

رئیس مرکز اسلامی گلستان:

تریبون نماز جمعه نباید پازل دشمن را تکمیل کند/ برخورد با سخنان وحدت‌شکن

تریبون نماز جمعه نباید پازل دشمن را تکمیل کند/ برخورد با سخنان وحدت‌شکن

ایسنا/گلستان رئیس مرکز اسلامی گلستان، تریبون مقدس نماز جمعه را ثمره خون هزاران شهید دانست و گفت: این تریبون معنوی و مذهبی باید مروج احکام دین و قرآن کریم باشد و نباید پازل دشمن را کامل کند.

حجت‌الاسلام نورعلی دیلم در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: دشمنان در فتنه اخیر جنگ قومیتی و مذهبی را کلید زدند اما ناکام ماندند، آنها ضمن ایجاد آشوب در کشور دست به اقدامات زننده و مضحکی از جمله قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی زدند و آن چیزی که در حق خودشان روا است را به سپاه پرافتخار نسبت دادند.

وی با بیان اینکه آمریکا و اروپا خود یک تروریست هستند، ادامه داد: سپاه پاسداران پرافتخار از اندیشه قرآنی و امامین انقلاب پیروی می‌کند، در ایام دهه فجر امسال باید با نگاه جنگ قومیتی و مذهبی که دشمن به راه انداخته در مسیر جهاد تبیین گام برداریم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان متذکر شد: متاسفانه اتفاقاتی در شرق کشور و از یکی از تریبون‌های نماز جمعه اتفاق می‌افتد که پسندیده نیست، تریبون مقدس نماز جمعه ثمره خون هزاران شهید است و انتظار نداریم این تریبون معنوی و مذهبی که باید مروج احکام دین و قرآن کریم باشد از بهاییت، گروه‌های تجزیه‌طلب و غیره تعریف کرده و تکمیل‌کننده پازل دشمن باشد.

دیلم با بیان اینکه استان گلستان در حوزه وحدت ثابت‌شده است و باید به عنوان الگوی جهانی معرفی شود، گفت: همراهی اقوام و مذاهب گلستان در طول ۴۴ سال از انقلاب اسلامی ستودنی است و در این مدت حتی یک خبر ضدوحدت منتشر نشده است،برخی از موضوعاتی که اخیرا مطرح می‌شود متاثر از بیرون استان است و تاکنون با سعه‌صدر، تفاهم و همدلی برخورد کردیم اما با افرادی که سخنان دروغ، ساختارشکن و ضدوحدت بیان کنند برخورد خواهیم کرد.

وی ادانه داد: سعه‌صدر نظام مقدس جمهوری اسلامی برای همه مردم ایران بالا است و این رفتار همچنان ادامه می‌یابد مگر آنکه شخص مقابل قدردان خود نباشد و بخواهد خود را از قطار پیشرو انقلاب اسلامی پیاده کند، در این صورت قانون برای همه یکسان است و هر کسی باید در برابر اقدامات خود پاسخگو باشد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان به افزایش مدارس حوزه‌های علمیه اهل سنت و درالقرآن‌ها پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه اهل سنت و دارالقرآن ها قبل از انقلاب اسلامی بودند اما مرجعیت و فراوانی و عزت آنها با امروز قابل مقایسه نیست، خوشبختانه امروز در هر نقطه از ترکمن‌صحرا دارالقرآن ایجاد شده است.

دیلم با اشاره به افزایش مساجد اهل سنت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز داشت: قریب به یک یک هزار و ۷۰۰ مسجد در حوزه اهل سنت در گلستان وجود دارد، همچنین قریب به ۱۰۸ مدرسه علمیه اهل سنت و صدها دارالقرآن در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز در ۸۰ نقطه از استان گلستان نماز جمعه اقامه می‌شود، تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی امام جمعه یک منطقه باید از مأمور آن حوزه اجازه می‌گرفت تا یک روحانی را مُعمم کند اما پس از انقلاب اسلامی سالانه بیش از ۱۰۰ روحانی اهل‌سنت در گلستان فارغ‌التحصیل شده و مراسم عمامه‌گذاری دارند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه به فارغ‌التحصیلان مدارس علمیه اهل سنت مدرک مورد تایید وزارت علوم اعطاء می‌شود، یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۵۰ نفر در گلستان موفق به اخذ مدرک کارشناسی‌ارشد و سه نفر موفق به دفاع از پایان‌نامه دکتری شدند و زمینه جذب آنها نیز بدون توجه به مسائل قومی و مذهبی فراهم است طوری‌که در سه سال گذشته ۲۵ نفر از روحانیون ما جذب آموزش و پرورش شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۷ ۰۹:۰۸

آیا شما انتظار دارید جمهوری اسلامی و اقداماتش را در حد حکومت دیکتاتوری قبل از انقلاب تنزل دهید و مقایسه کنید. امیدوارم که همه تریبون داران و منبر داران سنجیده سخن بگویند و همدیگر و مردم را به سوی دشمنی سوق ندهند. وحدت وحدت. عدالت عدالت. حفظ کرامت همدیگر