• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1401110805818
  • خبرنگار : 71263

پیشتازی ایران در راه‌اندازی پروژه‌های نفت و گاز خاورمیانه

پیشتازی ایران در راه‌اندازی پروژه‌های نفت و گاز خاورمیانه

انتظار می‌رود خاورمیانه در فاصله سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷، شاهد آغاز فعالیت ۶۲۱ پروژه نفت و گاز باشد که ایران در این زمینه، نسبت به کشورهای دیگر منطقه، پیشتاز است.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری آفشور تکنولوژی (offshore-technology) با اشاره به آمار شرکت گلوبال انرژی دیتا در گزارشی نوشت: از میان ۶۲۱ پروژه‌ای که قرار است در فاصله سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ فعالیتشان را در خاورمیانه آغاز کنند، پروژه‌های بالادستی ۸۱ مورد، پروژه‌های میان دستی ۱۴۱ مورد، پالایشگاه ۸۴ مورد و پتروشیمی با ۳۱۵ مورد، بالاترین تعداد پروژه‌ها را خواهد داشت.

پروژه‌های پایین دستی (پالایشگاه‌ها) و پتروشیمی به اتفاق، حدود ۶۴ درصد از کل پروژه‌های نفت و گاز آتی در خاورمیانه در فاصله سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ را تشکیل می‌دهند. پس از آن بخش میان دستی قرار دارد و بخش خط لوله به تنهایی، ۴۰ درصد از کل پروژه‌ها را تشکیل می‌دهد و پس از آن ذخیره‌سازی نفت با ۲۳ درصد و پالایش گاز با ۲۱ درصد قرار می‌گیرند.

پروژه‌های جدید، با سهم ۷۸ درصدی از کل پروژه‌ها در سراسر زنجیره ارزش، بالاترین تعداد پروژه‌های آتی در خاورمیانه را تشکیل می‌دهند. سهم پروژه‌های جدید به خصوص در بخش پتروشیمی بالا بوده و ۶۰ درصد از کل پروژه‌های جدید در سراسر زنجیره ارزش را تشکیل می‌دهد. از سوی دیگر، بخش اعظم پروژه‌ها در بخش پایین دستی (پالایشگاه‌ها)، پروژه‌های توسعه‌ای با سهم ۴۳ درصدی هستند.

پیشتازی ایران در راه‌اندازی پروژه‌های نفت و گاز خاورمیانه

در خاورمیانه بیش از نیمی از این پروژه‌ها، در مراحل ساخت و راه‌اندازی هستند و به احتمال زیاد، فعالیتشان را در فاصله سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ آغاز می کنند. حدود ۳۴ درصد این پروژه‌ها، در مرحله برنامه‌ریزی هستند و باقی آنها تصویب شده یا در انتظار تائید هستند.

در میان کشورهای خاورمیانه، ایران در زمینه پروژه‌های آتی، پیشتاز است و ۴۵ درصد از کل پروژه‌هایی که انتظار می‌رود فعالیتشان را تا سال ۲۰۲۷ آغاز کنند، مربوط به ایران هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۸ ۱۵:۴۵

ایشالا تا اونموقع مملکت از این وضع دربیاد .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۹ ۰۰:۲۱

بنظرم.ایران کشور ثروت مندی است ولی مدیران باند بازی جناح بازی و رقیب هم.شدن .مثل ژاپن این روش رو دارن انوقت مدیریت ارزشی میشود نه چابلوسی و رشوه دادن برای مدیر شدن اونوت کمتر کسی جرات میکند بگه من میخوام مدیر بشم چرا اول باید اگر نتونست نتیجه ای از کار خود حاصل نکنه به نفع مردم و دولت داخل زباله انداخت که حسابی شخصیتش خورد وله بشه .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۹ ۰۷:۲۹

عالی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۹ ۰۸:۳۸

خیلی جالبه، همه مسئولین از پیشرفت میگن ولی مردم... یا دروغ میگن و یا اگر راست میگن پولاش کجا میره؟!