• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401110806202
  • خبرنگار : 50550

برگزیده مسابقات ملی قرآن کریم:

انس جامعه با قرآن کریم، آرزوی دیرین من است

انس جامعه با قرآن کریم، آرزوی دیرین من است

ایسنا/قم برگزیده مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش معارفی توسعه فرهنگی قرآنی در کشور را آرزوی دیرین خود ذکر کرد.

غلامحسین فاتحی از برگزیدگان بخش معارفی مسابقات ملی قرآن و عترت است که مرحله نهایی آن در قم برگزار می شود.

وی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بند ۴۸ ساله متولد شهر فرخ شهر در استان چهار محال و بختیاری هستم که در این دوره از مسابقات در رشته نهج البلاغه شرکت نموده ام.

وی در خصوص میزان تحصیلات خود عنوان کرد: بنده لیسانس دبیری زیست شناسی از دانشگاه شهرکرد و دبیر زیست شناسی مدارس متوسطه دوم ناحیه ۲ شهرکرد می باشم. همچنین مدرک درجه ۳ حافظان قرآن (معادل لیسانس و به معنای حافظ کل قرآن) از سازمان ساز القرآن الکریم و وزارت ارشاد دریافت نموده‌ام.

وی در خصوص سوابق فعالیت قرآنی و معارفی خود نیز گفت: از سال سوم راهنمایی با شرکت در مسابقات نهج البلاغه دانش آموزی و راهیابی به مرحله کشوری با این کتاب شریف آشنا شدم و در سال چهارم دبیرستان هم رتبه سوم کشوری همین مسابقات را کسب کردم.

این فعال قرآنی اظهار کرد: نهضت نهج البلاغه خوانی در سال های اخیر یک با دیگر بهانه ای شد با نهج البلاغه بیش تر ارتباط پیدا کنم.

وی گفت: خانواده ما یک خانواده کم بضاعت و سنتی بود پدرم کارگر و شش کلاس سواد داشت و مادرم بی سواد بودند، اما همواره بر تربیت صحیح فرزندانشان تاکید داشتند. آشنایی من با قرآن و مخصوصا اساتید حفظ و حضور در مسجد جامع از همان دوران دبیرستان نقش به سزایی در پرورش استعدادهای من داشت و آن قدر موفقیت کسب کردم که بی اغراق باید اعتراف کنم همه زندگی من مرهون قرآن و همین فضای مذهبی و انقلابی بود.

این فعال قرآنی بیان کرد: این سیر در تربیت فرزندان خود من هم تاثیر داشت و آنها نیز با معارف قرآن انس پیدا کردند و به ترتیب حافظ ۱۷ جزء، ۱۱ جزء و یک جزء قرآن می باشند و در درس نیز همواره موفق بوده اند. بنابراین والدین بهترین الگو هستند. انس با قرآن و نهج البلاغه و معارف دینی خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی در جامعه ما بسیار خوب است اما تا آن حد آرمانی هنوز فاصله داریم.

وی گفت: یکی از عواملی که می تواند این انس را افزایش دهد برگزاری همین مسابقات است که نباید آن‌ها را دست کم گرفت و هم از نظر کمی و هم کیفی باید گسترش یابند. تاثیر نظام آموزشی دینی، یک تاثیر آنی و فوری نیست و نتیجه آن در دراز مدت به دست می آید که متاسفانه ما از این نکته غافل هستیم و انتظار نتایج سریع داریم.

وی اضافه کرد: خدا کند روزی بیاید که جامعه ما بیش از پیش با این منابع دینی انس پیدا کند که این آرزو دست نایافتنی نیست و الگویی برای همه جهانیان باشد.

وی در پایان بیان کرد: من به مسابقات خیلی اهمیت می دهم و آنها را کلید انس با معارف دینی می دانم و ضمن تشکر از همه کسانی که به هر نحو برای این جهاد کبیر تلاش می کنند آرزوی موفقیت دارم.

گفتنی است، چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی شهر مقدس قم از هشتم تا یازدهم ۱۴۰۱ در سالن همایش امامزاده شاه سید علی علیه السلام در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha