• یکشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401110906324
  • منبع : نمایندگی قزوین

لزوم تشکیل انجمن «تولیدکنندگان پوشاک اسلامی» در قزوین

لزوم تشکیل انجمن «تولیدکنندگان پوشاک اسلامی» در قزوین

ایسنا/قزوین اولین نشست صمیمانه تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب با حضور جمعی از تولیدکنندگان و مسئولین استان قزوین برگزار شد در این نشست پیشنهاداتی چون لزوم تشکیل انجمن تولیدکنندگان پوشاک اسلامی در قزوین از سوی برگزارکنندگان برنامه مطرح شد.

به گزارش ایسنا اولین نشست صمیمانه تولیدکنندگان محصولات عفاف و حجاب با حضور جمعی از تولیدکنندگان و مسئولین استان قزوین شب گذشته شنبه هشتم بهمن‌ماه درخانه‌ خلاق سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد. در ابتدای جلسه مونا مرادی، دبیر برگزاری این نشست اظهار کرد: دغدغه‌ ما در حوزه لباس‌های پوشیده سبب شد سلسله رویدادهایی را طراحی کنیم تا تولیدکنندگانی که ظرفیت تولید لباس پوشیده دارند را شناسایی کرده و طی شبکه‌سازی، مجموعه‌ای پویا ایجاد کنیم تا در کنار فعالیت تولیدی، مطالبه‌گری کنند و این مهم نیاز به حمایت دارد.

وی ادامه داد: این تولیدکنندگان حرفی برای گفتن دارند و باید صدایشان به گوش مسئولان و تصمیم‌سازان برسد. در ابتدا کار را با نمایشگاه «خانوم ایرانی» آغاز کردیم که در سه روز بیش از ۴۰ هزار بازدیدکننده به آن مراجعه کردند.

دبیر برگزاری این نشست افزود: این موضوع بیانگر آن است که مردم قزوین نیازهای خود در حوزه پوشاک را شناخته‌اند اما فروشگاهی که جنس مرغوب با کیفیت و متناسب با نیاز مشتری ارائه دهد در قزوین وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت دیگر ما رویداد «هوران» بود که تعدادی از تولیدکنندگان را دور هم جمع کردیم تا در کارگاه‌های آموزشی در حوزه مارکتینگ، بازاریابی و فروش روندی پایدار داشته و به ملاحظات زیست‌محیطی تولید هم توجه کنند.

مرادی تصریح کرد: برنامه آتی ما رویدادی است که به برپایی «شو روم دائمی» برای محصولات پوشیده منجر شود. به نظر بنده این موضوع هنوز نهادینه نشده که بعضی از مسئولین اگرچه دغدغه حوزه پوشش را دارند اما نقش خود و چگونگی کمک به این موضوع را نمی‌دانند لذا در این میان ما به‌عنوان حلقه واسطه می‌توانیم نقش و نوع کمک و عملکرد آنان را مشخص کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بازار فعلی لباس بانوان، طیف تنوع بانوان در انتخاب و سبک پوشش لحاظ نشده است و برای افرادی که نه چادری‌ هستند و نه بی‌حجاب، پوشاک مناسب و در شأن و شایسته وجود ندارد و ما در نظر داریم چنین بازاری را با برخورداری از توان هنرمندان و تولیدکنندگان استان ایجاد کنیم.

بازار پوشاک بانوان در شأن بانوی ایرانی نیست

محمدباقر کشمیری یکی دیگر از مسئولان برگزاری این جلسه نیز بیان کرد: شایسته است مسئولین در برخورد با موضوع پوشش به‌جای نگاه سلبی جدی، قدری هم نگاه ایجابی و راهگشا به مسائل داشته باشند. در سطح شهر قزوین فروشگاه مناسبی که لباسی زیبا، جذاب و پوشیده که در شأن بانوی ایرانی عرضه کند وجود ندارد.

این فعال عرصه کسب و کار اینترنتی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی یارانه‌ای را به واحدهای صنعتی کوچک پرداخت می‌کند و می‌توانیم نمونه آن حمایت را در حوزه تولیدکنندگان پوشاک اسلامی که در مقیاس خرد فعالیت می‌کنند توسط اداره کل ارشاد و استانداری داشته باشیم.

کشمیری خاطرنشان کرد: تشکیل انجمن تولیدکنندگان پوشاک اسلامی می‌تواند الگویی راهگشا برای برون رفت از چالش‌های موجود در حوزه پوشاک اسلامی باشد. در ابتدای کار می‌توان فردی از استان قزوین را به‌عنوان رابط با انجمن صنفی حجاب تهران انتخاب کرد تا تجربیات آن انجمن فعال و پویا را به شهرستان قزوین منتقل کند.

مشکل کارآفرینان پوشاک بانوان در رقابت با تهرانی‌ها

در ادامه دکتر کبری علیخانی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز اظهار کرد: کارآفرینان حوزه پوشاک بانوان در فضای حقیقی دچار مشکلات متعددی هستند و قدرت رقابت با برندهای تهرانی برای آنها وجود ندارد اما در فضای مجازی شاهدیم که کمابیش فعالیت‌های خوبی از سوی آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: با شهرداری قزوین تعامل کرده‌ایم که سه مکان برای بازارچه دائمی در نظر گرفته شود و در کنار آن به بازارچه‌های فصلی کم هزینه هم توجه شود تا در مناسبت‌های خاص، در اماکن پر تجمع و دارایی تردد بانوان بتوانند محصولات تولیدی خود را ارائه کنند.

این مسئول تصریح کرد: همچنین کارآفرینان در این حوزه می‌توانند از تسهیلات وام مربوط به مشاغل خانگی در اداره کار هم برخوردار شوند که این وام برای درخواست انفرادی ۱۵۰ میلیون تومان و در فعالیت‌های گروهی تا ۲ میلیارد تومان لحاظ شده است.

لزوم ایجاد تشکل «بانوان هنرآفرین»

فاطمه اشدری عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این جلسه عنوان کرد: قول می‌دهم آنچه را که در توان مدیریت شهری است در اختیار شما قرار گیرد زیرا حرکت شما بانوان هنرآفرین، حرکتی قوی خواهد بود که به امید خدا رشد خواهد کرد و دیگران هم باید شما را در این مسیر حمایت کنند که پس از مدتی بتوانید تجربیات خود را به نیروهای جوان‌تر منتقل کنید.

وی بیان کرد: شما فعالان و تولیدکنندگان باید انجمن شوید زیرا در مواجهه با مسئولین ارائه طرح و ایده در قالب یک مجموعه فعال راحت‌تر صورت خواهد گرفت تا به‌صورت انفرادی؛ تشکل «بانوان هنرآفرین» را تشکیل دهید تا بتوانید در کنار هم از هدایت‌گری اساتید مختلف هم برخوردار شوید.

مالیات عامل بازدارنده در پیشرفت تولیدکنندگان نوپاست

سوسن یوسفلی، از تولیدکنندگان خُرد حوزه پوشاک اسلامی بانوان نیز در این برنامه گفت: تولید هزینه‌بر و زمان‌بر است، با سرمایه اندک وارد کار شدیم و در برخی مواقع به حمایت و توجه نیاز داریم. درخواست می‌کنیم که نمایشگاه‌های استانی با هزینه بسیار کم در اختیار این تولیدکنندگان با انگیزه و تازه کار قرار گیرد تا تولیدات خود را به فروش رسانده و سرمایه‌ای برای تولیدات آتی داشته باشند.

این تولیدکننده پوشاک اسلامی تصریح کرد: علاوه بر برندسازی توسط تولیدکنندگان نیاز است که تبلیغات مویرگی از طریق مسئولین صورت گرفته و محصولات و فعالیت‌های هدفمند به نهادهای مختلف هم معرفی شوند.

یوسفلی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع مالیات عاملی بازدارنده در مسیر پیشرفت تولیدکنندگان نوپاست، لذا فکر می‌کنم مسئولین باید تدابیری داشته باشند تا تبعات مالیات این تولیدکنندگان را به حداقل برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha