• یکشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401110906691
  • خبرنگار : 50204

جمع‌آوری ۴۵ درصد مدارس کانکسی استان مرکزی

جمع‌آوری ۴۵ درصد مدارس کانکسی استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۴۵ درصد از مدارس کانکسی جمع آوری شده و تا مهرماه ۱۴۰۲ این مدارس به طور کامل جمع آوری شود.

جواد لنجابی ۹ بهمن در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه طرح های نوسازی مدارس در چند سرفصل تعریف می شود، تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری ۴۲۵ میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری جهت تکمیل ۷۷ پروژه از جمله تکمیل پروژه های آموزشی خیرساز، تکمیل پروژه های محرومیت زدایی، تخریب و بازسازی، تامین سیستم های گرمایشی، تجهیز هنرستان ها، تکمیل سالن های ورزشی و... تخصیص پیدا کرد. ۲۰۰ میلیارد تومان این اعتبارات از محل فروش املاک مازاد به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی اختصاص یافت که ۱۵۰ میلیارد تومان این منابع مالی در سال جاری و ۱۵۰ میلیارد تومان سال آینده برای تکمیل طرح‌های خیرساز، محرومیت زدایی و استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس به این اداره کل اختصاص یافته‌ است.

لنجابی ادامه داد: از ابتدای امسال ۴۲ پروژه برای افتتاح در سال ۱۴۰۱ مد نظر بوده که به مناسبت ۴۴ مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تلاش شده این پروژه ها به ۴۴ پروژه برسد. تاکنون ۲۴ پروژه در هفته دولت و مهرماه افتتاح شده و باقی نیز در دهه فجر افتتاح می شود، از ابتدای سال جاری ۷۷ پروژه در دست اقدام بوده و در نهایت، ۴۴ پروژه تا پایان سال تحویل داده می شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۴۵ درصد از مدارس کانکسی جمع آوری شده و اکنون ۴۰ مدرسه کانکسی در سطح استان وجود دارد. در راستای طرح شهید پناهی در حال جمع آوری مدارس کانکسی هستیم که سعی می شود تا مهرماه ۱۴۰۲ این مدارس به طور کامل جمع آوری شود.

لنجابی تاکید کرد: در مهرماه ۱۴۰۲ مدرسه کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ دانش آموز نخواهیم داشت. بیشترین مدارس کانکسی مختص شهرستان شازند با ۱۶ مدرسه کانکسی فعال است. اکنون عملیات اجرایی جمع آوری و مقاوم سازی ۱۵ مدرسه کانکسی توسط خیرین مدرسه ساز در این استان در حال انجام است.

وی در خصوص وضعیت گرمایشی مدارس با بیان اینکه مدرسه دارای بخاری نفتی در استان وجود ندارد، گفت: با برنامه ریزی انجام شده در حال جمع آوری بخاری های گازی در مدارس هستیم و هدفگذاری این است که مهرماه ۱۴۰۲ تمامی بخاری های گازی در مدارس جمع آوری شود و هیچ مدرسه غیراستانداردی وجود نداشته باشد.

لنجابی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با توسعه هنرستان ها بیان کرد: مطابق برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه در هنرستان ها تحصیل کنند که اکنون حدود ۴۴ درصد دانش آموزان استان در هنرستان ها تحصیل می کنند، هنرستان های استان در زمینه تجهیزات و فضا کمی ضعف دارند که باید به سمت توسعه آنها حرکت کرد.

وی افزود: یکی از برنامه ها، راه اندازی هنرستان های جوار صنعت است که در حال حاضر کارخانه بلور کاوه در ساوه استارت این مهم را زده است. در حال حاضر موافقت نامه دو پروژه ایجاد ۲ هنرستان جوار صنعت در شرکت هپکو و ماشین سازی اراک در استان با خیرین بسته شده است. با ایجاد این هنرستان‌ها دانش آموزان از ظرفیت شرکت‌ها به عنوان محیط های کارگاهی بهره مند شده و نیروی کار مورد نیاز صنایع نیز تامین می شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مداری استان مرکزی با تاکید بر همکاری با گروه های جهادی اضافه کرد: تاکنون با گروه های منتظران خورشید، ولی نعمتان و بسیج سازندگی در حال همکاری هستیم و در ادامه قطعا از گروه های جهادی با ظرفیت خوب استفاده خواهد شد.

لنجابی بیان کرد: از سیاست ها و رویکردهای اصلی سازمان نوسازی، خدمت به مناطق محروم است. در حوزه بازآفرینی شهری در تفاهم نامه ای با مدیرکل راه و شهرسازی استان اقدامات خوبی انجام شده است‌.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی از افزایش ۳۵ درصدی اعتبارات استانی این اداره کل در سال جاری خبرداد و افزود: از محل اعتبارات ارزی نیز در سال گذشته یک میلیارد تومان به این اداره کل اختصاص یافت که این اعتبارات در سال جاری به ۲۸ میلیارد تومان افزایش یافته ‌است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مداری استان مرکزی ادامه داد: ۵۵ پروژه مشارکتی در استان وجود داشته که ۲۴ مورد تحویل داده شده و در حال حاضر ۴۴ پروژه مشارکتی در دست اقدام است.

لنجابی خاطرنشان کرد: ۴۲ نمایشگر تعاملی به ارزش ۴.۴ میلیارد تومان توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با ارسال این نمایشگرها در مناطق مختلف آموزش و پرورش استان، ۴۲ کلاس‌ درس مدارس آموزش و پرورش استان مرکزی به نمایشگر لمسی مجهز شده و به کلاس‌های هوشمند تبدیل شده‌اند.

لنجابی افزود: در حوزه آسفالت مدارس، امسال از محل قیر رایگان، حدود ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ایزوگام و آسفالت در مناقصه قرار دارد که تحویل مدارس شود. در سال گذشته بیش از ۱۶.۶ میلیارد تومان از محل قیر رایگان در سطح مدارس اجرای آسفالت و ایزوگام شده و پیش بینی می شود امسال این رقم به ۲۰ میلیارد تومان برسد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی ۶ سالن ورزشی، ۲۲ چمن مصنوعی و چهار طرح ورزشی اکنون توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان مرکزی در حال انجام است که با بهره برداری از این این طرح‌ها در ابتدای مهرماه سال آینده سرانه ورزشی استان افزایش می یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha