• یکشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۲:۵۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401110907155
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان:

۲۳۰۰ تخت برای اسکان مسافران نوروزی در لرستان مهیاست

۲۳۰۰ تخت برای اسکان مسافران نوروزی در لرستان مهیاست

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان گفت: ۲۳۰۰ تخت برای اسکان مسافران نوروزی در استان مهیاست.

عطا حسن‌پور امروز یکشنبه ۹ بهمن‌ماه در نخستین جلسه کمیته اسکان ستاد هماهنگی خدمات سفر لرستان که به منظور اسکان و ارائه خدمات بهینه به مسافران نوروزی برگزار شد در خصوص خدمات مطلوب به مسافران نوروزی در زمینه اسکان، اظهار کرد: در حال حاضر لرستان با ۲۳۰۰ تخت در حوزه‌های هتل، هتل-آپارتمان، مهمان‌پذیر، مسافرخانه، اقامتگاه بوم‌گردی و... آماده استقبال و اسکان مسافران نوروزی است.

وی با اشاره به طبیعت زیبای لرستان در فصل بهار و همچنین وجود جاذبه‌های گردشگری آن گفت: هر ساله لرستان مقصد گردشگری خیل عظیمی از مسافران است لذا اسکان حداکثری هموطنان در دستور کار قرار دارد که در این مسیر نیازمند همکاری آموزش و پرورش و شهرداری خرم‌آباد هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این جلسه عنوان کرد: ۱۶۵ مدرسه با ۱۵۸۶ کلاس درس، شش خانه معلم با ۱۱۴ اتاق و ظرفیت ۳۸۰ تخت به منظور اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

رضا عزتی با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۱۴۰۱ حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار در قالب ۶۵ هزار نفر در مراکز تحت نظر آموزش و پرورش اسکان یافتند، افزود: امسال نیز ۱۰ پایگاه فعال اسکان از سوی آموزش‌وپرورش آماده مشارکت در برنامه‌های ستاد خدمات سفر استان هستند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در ادامه این جلسه نیز از راه‌اندازی و تجهیز توقف‌گاه‌های نوروزی در محورهای اصلی استان خبر داد و گفت: ۱۴۰۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل فعال با ۳۲۰۰  راننده کار جابجایی مسافران نوروزی را بر عهده دارند.

عبدی گفت: ضرورت دارد تورهای گردشگری پیش از ورود به استان هماهنگی لازم را با راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری خرم‌آباد نیز اظهار کرد: به منظور اسکان موقت هموطنان در بوستان‌های سطح شهر خدماتی شامل چادر، پتو، سیستم‌های گرمایشی ساماندهی و تجهیز سرویس‌های بهداشتی و... در نظر گرفته شده است.

منصوری اضافه کرد: همچنین برنامه‌های متنوعی در قالب راه‌اندازی بهارمالگه، برپایی بازارچه‌های صنایع دستی و اجرای دیگر برنامه‌های شاد نوروزی و فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

انهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha