• دوشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401111007798
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار اردستان:

نظارت بر بازار باید دائمی و تحت کنترل باشد

نظارت بر بازار باید دائمی و تحت کنترل باشد

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: نظارت لحظه‌ای و نامحسوس از اصناف و بازار شهرستان اردستان باید دائمی و تحت کنترل باشد و مسئولان و متولیان نظارتی نباید از این موضوع غافل شوند.

سید محمدهادی احمدی طباء، ظهر امروز(دوشنبه،۱۰ بهمن) در حاشیه بازدید از بازار روز اردستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به مشکلات معیشتی و لزوم نظارت هر چه بیشتر بر بازار و صنوف، امروز بازدید از بازار روز و اصناف اطراف آن صورت گرفت. با برآوردی که امروز انجام شد خوشبختانه کمبودی در بحث میوه و کالاهای اساسی در سطح بازار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه عدم ارائه فاکتور و درج قیمت بر روی کالا بیشترین تخلفات اصناف و بازاریان بود، افزود: نظارت و بازرسی بر اصناف بازار اردستان باید تقویت شود تا در وضعیت معیشتی سفره مردم کوچک‌تر نشود. 

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان استقرار دائمی بازرسان و متولیان اصناف در بازار روز اردستان را یکی از برنامه‌های مؤثر در جلوگیری از تخلفات عنوان کرد و گفت: نظارت لحظه‌ای و نامحسوس از اصناف و بازار شهرستان اردستان باید دائمی و تحت کنترل باشد و مسئولان و متولیان نظارتی نباید از این موضوع غافل شوند.

احمدی طباء با بیان اینکه شهرداران اردستان، زواره و مهاباد موظف هستند تا مکانی را در اختیار بازرسان دستگاه‌های نظارتی قرار دهند و عدم همکاری تبعات قانونی خواهد داشت، تصریح کرد: تشدید نظارت، بازرسی و برخوردهای شدید با متخلفان صنفی تا پایان سال و ایام عید نوروز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به گلایه مردم از وضعیت بازار گفت: قیمت برخی اقلام رشد داشته ولی گلایه مردم در خصوص برخی دیگر از اقلام درست بود که دستور برخورد و پیگیری داده شد. همه مسئولان نظارتی و بازرسی باید در جهت رفاه مردم تلاش کنند.

رسیدگی به ۲۳۹ پرونده تخلف صنفی در اردستان

همچنین رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اردستان گفت: در بازدیدهای امروز مردم از وضعیت بازار گلایه‌مند بودند که با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ماه رمضان نیازمند استمرار بازدیدها و تقویت بازرسی در شهرستان هستیم.

امید سلامی با بیان اینکه بسیاری از اصناف اردستان ضعف اطلاعاتی و صنفی دارند و از وظایف خود، قوانین و میزان سوددهی اقلام بی‌اطلاع هستند، گفت: در حال حاضر با توجه به نوع تخلف افزایش ۳ تا ۱۳ برابری جریمه‌های تخلف صنفی تعزیرات حکومتی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در دو ماه گذشته ۲۳۹ پرونده تخلف صنفی از ادارات مختلف شهرستان به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است که بیشترین موضوع تخلفات عدم درج قیمت و عدم ارائه فاکتور بوده و متخلفان در این زمینه بیش از ۲۴ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اردستان، خاطرنشان کرد: عدم درج قیمت و همراه نداشتن فاکتور خرید توسط اصناف، زمینه گران‌فروشی در بازار است. البته در وضعیت بازار یک مقدار شاهد گرانی اقلام وجود دارد.

سلامی وجود دلال و واسطه‌ها را یکی از موارد اصلی گران‌فروشی و مایحتاج مردم بین اصناف شهرستان اردستان عنوان کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و برنامه‌ریزی برای حذف دلال و واسطه‌ها می‌تواند در آرام کردن وضعیت قیمت بازار مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه بیشترین پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی از سوی اداره صمت، جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان بوده است، گفت: در دو ماه گذشته پروند ۱۰ هزار لیتر نفت سفید، دو هزار لیتر روغن مایع و کشف و ضبط ۱۹۸۰ لیتر الکل صنعتی از ۴ دستگاه اتوبوس مهم‌ترین پرونده‌های اداره تعزیرات بوده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته با تلاش دیگر دستگاه‌های نظارتی و بازرسی شهرستان ۳ دستگاه گنج یاب، ۱۴۰۵ کیلوگرم چوب تاغ و ۸۲۱۰ لیتر گازوئیل در سطح شهرستان اردستان کشف و ضبط و پرونده‌های این افراد رسیدگی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha