• سه‌شنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401111108477
  • خبرنگار : 50210

انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه صنایع و دانشگاه‌های استان مرکزی با سازمان انرژی اتمی

انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه صنایع و دانشگاه‌های استان مرکزی با سازمان انرژی اتمی

ایسنا/مرکزی تفاهم نامه چند جانبه صنایع و دانشگاه های استان مرکزی با سازمان انرژی اتمی به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، استفاده از ظرفیت های طرفین در توسعه زیرساخت های پژوهشی، مشارکت در ساخت و بومی سازی تجهیزات مورد نیاز برنامه های توسعه نیروگاه های کشور، همکاری مشترک در استفاده از ظرفیت های طرفین، استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید، همکاری در برگزاری دوره های آموزشی و خدمات مشاوره ای از سوی طرفین، هدایت موثر پایان نامه ها به سمت خلق پژوهش های کاربردی با هدف رفع نیازهای صنایع نیروگاهی کشور، همکاری در برگزاری نمایشگاه ها، کنفرانس ها و رویدادهای علمی جهت ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی و ... از جمله مفاد این تفاهم نامه به شمار می رود که امروز ۱۱ بهمن ماه، با حضور معاون سازمان انرژی اتمی ایران در استان، به امضا رسید.

وی در این آیین گفت: سازمان انرژی اتمی برنامه های توسعه ای را در همه حوزه ها تدوین کرده است که ۲۰ فروردین امسال رونمایی شد و عمدتا مبتنی بر استفاده از صنایع بومی و بومی سازی صنایع در کشور است که علاوه بر رشد و توسعه سازمان، رشد و توسعه صنایع را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: صنعت هسته ای در تمام دنیا استانداردهای بین المللی دارد که از سطح استانداردهای تجاری بالاتر است و صنایع فعال در این حوزه ملزم به رعایت و ارتقای استانداردهای خود هستند که قطعا توسعه همه جانبه صنایع را به همراه دارد. تفاهم نامه امروز می تواند به سازمان جهت استفاده کامل از ظرفیت های صنایع کمک می کند و همچنین به صنایع برای رشد و توسعه کمک می کند.

عظیمی مدیرعامل شرکت صنایع آذراب نیز در این آئین اظهارکرد: آذراب از گذشته در اجرای پروژه های بزرگ به عنوان شرکت مادر تخصصی با حضور ۲۰۰ مهندس در واحدهای طراحی و مهندسی پیشقدم بوده است و در حال حاضر در چند جبهه پروژه ها و تکنولوژهای نوین را اجرایی می کند.

وی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی های جدید در شرکت نیازمند حضور دانشگاه در کنار مهندسین است، گفت این رویداد کمک بسیار بزرگی برای شرکت است و از این رویدادها استقبال می کنیم چراکه به پیشرفت کار کمک می کند. سطح تکنولوژی پروژه های نیروگاهی بالاتر است و قطعا حضور دانشگاه اثر بخش خواهد بود.

به گزارش ایسنا؛ در این آیین مدیرعامل شرکت گداختار اراک نیز با اشاره به تلاش برای بومی سازی و ساخت تجهیزات برای توسعه نیروگاه ها در کشور توسط این شرکت بیان کرد: قطعا در این مسیر از توان تخصصی و علمی خود به عنوان یک شرکت دانش بنیان دراین حوزه بهره خواهیم برد.

دکتر پیام خلیلی اظهار کرد: در تلاشیم به خوداتکایی در دانش فنی برسیم و در این مسیر، توسعه دانش فنی بومی را با قدرت دنبال می کنیم. با این رویکرد تسریع در اتمام پروژه ها به خوبی انجام می شود و نیازی به طرف های خارجی نخواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha