• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۷:۳۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401111109035
  • خبرنگار : 50454

تنها شهید ۱۲ بهمن سال ۵۷؛ از دیار چهارمحال و بختیاری

تنها شهید ۱۲ بهمن سال ۵۷؛ از دیار چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری انقلاب اسلامی ایران موهبتی الهی است که ملت ایران را از ظلم و ستم حکومتی دست نشانده رها ساخت، مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) و با تمام وجود برای دستیابی به این آزادی تلاش کرده و شهدای بسیاری نیز تقدیم کردند.

به گزارش ایسنا، انقلاب اسلامی ایران امروز به درختی تنومند تبدیل شده و ملت ایران را در سایه امنیت و اقتدار خود قرار داده است، این موهبت الهی به لطف رهبری مقتدرانه امام خمینی(ره) و با از خود گذشتگی و جان افشانی‌های ملت ایران حاصل شد تا نسل جوان امروز در کشوری اسلامی و با اقتدار زندگی کنند.

در زمان مبارزات علیه رژیم ستم شاهی تمامی استان‌ها، شهرها و حتی روستاهای کشور شاهد فداکاری‌ها و مقاومت بزرگ مردانی بود که برای دستیابی به پیروزی عظیم از جان خود گذشتند و حتی یک لحظه از آرمان‌های مقدس خود دست برنداشتند.

در چهارمحال و بختیاری نیز کم نبودند انسان‌های شجاعی که به یاری اسلام برخواسته و با رهبری امام خمینی(ره) حکومتی را که دست نشانده جهان استکبار بود از میهن اسلامی خود بیرون راندند البته در این بین افرادی نیز بودند که به دست نیروهای طاغوت و در راه رسیدن به اهداف والای خود به شهادت رسیدند.

تنها شهید ایران در روز بازگشت امام خمینی(ره) به میهن

ابراهیم داودی، فرزند شهید قربانعلی داوودی، «تنها شهید ایران در روز ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ » در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این شهید گرانقدر در سال ۱۳۰۸ در شهرستان فارسان متولد شد، ایشان در سن ۱۰ سالگی پدر و در سن ۱۱ سالگی مادر خود را از دست داد و وظیفه نگهداری از دو برادر و خواهر کوچکش را برعهده گرفت.

وی افزود: شهید قربانعلی داوودی از ابتدای جوانی فعالیت‌های مذهبی خود را آغاز کرد و با وجود اینکه سواد او تنها در حد خواندن و نوشتن بود اما به علت علاقه شدید به قرائت قرآن و ترجمه آن به صورت مستمر در جلسات قرآن شرکت داشت.

فرزند شهید داوودی با بیان اینکه شهید قربانعلی داوودی ارتباط نزدیکی با جامعه روحانیت داشت، ادامه داد: ایشان در زمان مبارزات مردمی علیه رژیم ستم شاهی در تبلیغ و پخش اعلامیه‌های حضرت امام خمینی(ره) و تمثال مبارک ایشان در شهرستان فارسان و حومه نقش فعالی ایفا می‌کرد به طوری که ژاندارمری رژیم طاغوت چندین مرتبه اقدام به دستگیری ایشان کرده بود با این وجود شهید داوودی نه تنها دست از فعالیت‌های مبارزاتی خود برنداشت بلکه بر شدت آن‌ها نیز افزود.

داوودی عنوان کرد: شهید قربانعلی داوودی با شروع انقلاب در سال ۱۳۵۷ مبارزات شدیدتری را علیه رژیم طاغوت آغاز می‌کند و به علت همین فعالیت‌ها همچنین نصب تمثال مبارک امام خمینی(ره) جلوی درب مغازه خود چماقداران و ضد انقلابیون رژیم چندین مرتبه به مغازه وی حمله کرده و شیشه‌های مغازه را شکسته و شهید را نیز تهدید به مرگ می‌کنند.

وی اضافه کرد: در عاشورای سال ۱۳۵۷ عناصر ضد انقلاب به طور شدید به مغازه شهید قربانعلی داوودی حمله می‌کنند و خسارات زیادی به بار می‌آورند همچنین موجب زخمی شدن شهید داوودی می‌شوند، شهید داوودی در روز ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ مصادف با ورود امام خمینی(ره) از پاریس به ایران در راهپیمایی که به همین مناسبت تدارک دیده شده بود شرکت کرده و به عنوان یکی از عوامل اصلی این راهپیمایی را اداره می‌کند.

فرزند شهید داوودی تصریح کرد: در حین راهپیمایی چماقداران و ضد انقلابیون رژیم ستم شاهی به تظاهرات‌کنندگان حمله می‌کنند که در این میان عده‌ای زخمی شده و تعدادی نیز فرار می‌کنند، شهید قربانعلی داوودی نیز بر اثر ضرباتی که چند تن از چماقداران وابسته به رژیم به سر او وارد می‌کنند دچار آسیب مغزی می‌شود و بعد از انتقال به بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha