• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401111209587
  • خبرنگار : 30147

مدیر عامل آب و فاضلاب تربت حیدریه خبر داد

آغاز طرح بزرگ آب‌رسانی به تربت حیدریه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال

آغاز طرح بزرگ آب‌رسانی به تربت حیدریه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل آب و فاضلاب تربت حیدریه از آغاز عملیات اجرای طرح آب‌رسانی به این شهر با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

علی‌رضا عباسی در گفت و گو با ایسنا از این طرح به عنوان بزرگترین پروژه آب‌رسانی در سطح استان خراسان رضوی نام برد و افزود: برای اجرای این طرح که از مصوبات سفر فروردین‌ماه سال جاری هیأت دولت به استان محسوب می‌شود ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که ۱۵۰ میلیارد ریال آن صرف اجرای ۱۳.۵ کیلومتر خط انتقال شد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از طرح بزرگ آب‌رسانی در اوایل تابستان ۱۴۰۲ شامل حفر چهار حلقه چاه و خرید تجهیزات برقی و برق‌رسانی، لوله‌گذاری خط انتقال، تملک زمین و حصارکشی، ۱۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر تربت‌حیدریه افزوده می‌شود.

به گفته وی اقدامات سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ آبفا معطوف به جبران افت سالانه منابع تأمین این شهر بوده و در حال حاضر در شهر تربت حیدریه با کسری تأمین آب معادل ۱۴۰ لیتر در ثانیه مواجه هستیم که از طریق خرید آب خام از سایر ارگان‌ها نظیر شهرداری و پادگان تأمین می‌شود.

وی از حفر حلقه چاه در اجرای طرح آب‌رسانی به تربت حیدریه خبر داد و افزود: برق‌رسانی به این تعداد چاه نیز به صورت همزمان در حال پیگیری است و تلاش داریم در موعد مقرر این پروژه تکمیل شود.

وی این نکته را یادآور شد که پایان اعتبار ملی آب‌رسانی به تربت حیدریه سال ۱۴۰۰ بود که با اقدام به موقع آبفای شهرستان و استان، اعتبارات ملی طرح آب‌رسانی به این شهر تا سه سال دیگر تمدید شد.

عباسی  افزود: ظرفیت فعلی ذخیره آب در شهر تربت حیدریه ۳۸ هزار متر مکعب است که ساخت دو مخزن به ظرفیت ۵۰۰۰ متر مکعب با اعتبار مورد نیاز ۸۰ میلیارد ریال در حال پیگیری است.

شرکت آب و فاضلاب تبصره دو تربت حیدریه ۵  شهر و ۱۳۴ روستا با ۱۳۶ هزار و ۳۴۰ مشترک را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha