• پنجشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401111310163
  • منبع : نمایندگی مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطرح کرد

اجرای طرح نظام الکترونیک سلامت در مناطق روستایی و شهرهای مازندران

اجرای طرح نظام الکترونیک سلامت در مناطق روستایی و شهرهای  مازندران

ایسنا/مازندران معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در گام نخست برنامه نظام ارجاع که مقدمات اجرای آن در حال انجام است مبنا خدمت در مناطق روستایی و شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر بر اساس انتساب شناور است، گفت: تا زمان آماده شدن کامل مسیر ارجاع درمانی و برای جلوگیری از آسیب به مردم امکان پذیرش بیماران از مسیر غیر ارجاع طبق روال گذشته فراهم است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، عباس علیپور امروز در دومین جلسه ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع استان با اشاره به اینکه موضوع اصلی شکل‌گیری و اجرای پزشک خانواده نظام ارجاع است، اظهار کرد: این برنامه مورد تاکید وزارت بهداشت است و باید به گونه‌ای باشد که اجرای آن منافاتی با روح برنامه پزشک خانواده نداشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در گام اول برنامه نظام ارجاع که مقدمات اجرای آن در حال انجام است مبنا خدمت در مناطق روستایی و شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر بر اساس انتساب شناور است اضافه کرد: تا زمان آماده شدن کامل مسیر ارجاع درمانی و برای جلوگیری از آسیب به مردم امکان پذیرش بیماران از مسیر غیر ارجاع طبق روال گذشته فراهم است.

علیپور خاطرنشان کرد: برنامه ریزی می‌شود تا در این مسیر از جیب مردم پرداخت اضافی صورت نگیرد.

وی با اشاره به ارائه شیوه‌نامه و چک‌لیست جدید پایش و نظارت بر عملکرد پزشکان خانواده در مازندران، گفت: تیم پایش‌های استانی و شهرستانی بر عملکرد پزشکان خانواده در بازه زمانی از یک تا ۳ ماه بازدید کرده و به عملکرد آنان امتیاز می‌دهند .

رئیس مرکز بهداشت مازندران نظارت در محورهای اجرایی و فنی را بخشی از فرایند نظارت و پایش عملکرد پزشکان خانواده عنوان کرد و افزود: همچنین فعالیت و اقدامات در حوزه افزایش فرزند آوری، نجات جان مادران باردار، جلب مشارکت خیران و همکاری در ارائه خدمات واکسیناسیون از موضوعات تشویقی پزشکان خانواده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha