• پنجشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401111310575
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل گمرکات گلستان خبر داد:

صادرات ۱۰۱ هزار تن کالا از مرز گلستان

صادرات ۱۰۱ هزار تن کالا از مرز گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل گمرکات گلستان از صادرات ۱۰۱ هزار تن کالا از مرز استان به خارج از کشور طی ۱۰ ماه گذشته خبر داد و گفت: ارزش این میزان کالا ۱۸۳ میلیون دلار است.

سیدابراهیم حسینی عصر امروز پنج‌شنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۰۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۸۳ میلیون دلار از مرز استان به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل گمرکات گلستان با بیان اینکه بیشترین میزان صادرات استان به مقصد کشورهای ترکمنستان، عراق و افغانستان است، ادامه داد: پلی‌استایرن به وزن ۱۵ هزار تن و به ارزش ۲۵ میلیون دلار و ید، آهن‌آلات، پنیر و لبنیات بیشترین کالاهای صادراتی استان هستند.

وی میزان کالاهای وارداتی به استان گلستان را ۲۲ هزار تن برشمرد و خاطرنشان کرد: ارزش این میزان کالا ۴۲ میلیون دلار است.

حسینی مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها را بیشترین کالای وارداتی به استان گلستان عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایطی که در استان فراهم شده مواد اولیه کارخانه‌ها مستقیم به انبار کارخانه‌ها منتقل می‌شود که عاملی برای صرفه‌جویی در هزینه کارخانه‌داران است.  

مدیرکل گمرکات گلستان در ادامه به سفر معاون امور اقتصادی استان به کشور ترکمنستان و رایزنی‌های انجام شده بین مقامات دو کشور اشاره و تصریح کرد: معاملات اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان رونق گرفته به طوری که میزان جابجایی تریلرهای حمل کالا بین دو کشور از ۲۵ تریلی به بیش از صد تریلی افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه ثبت اظهارنامه مالیاتی برخی کالاهای صادراتی از گلستان در دیگر استان‌ها انجام می‌شود، اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای ۲۱۵ هزار تن کالا وارداتی به ارزش ۱۱۶ میلیون دلار، اظهارنامه مالیاتی در دیگر استان ها ثبت و از مرز گلستان خارج شده است.

گفتنی است، منطقه آزاد اقتصادی و تجاری اینچه‌برون تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان بوده که در بخش داشلی‌برون از توابع گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha