• یکشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401111611907
  • خبرنگار : 50036

رضایت‌نامه اعزام به جبهه، بهترین هدیه پدر به پسر

رضایت‌نامه اعزام به جبهه، بهترین هدیه پدر به پسر

ایسنا/همدان همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و به مناسبت گرامیداشت مقام پدر، رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان به همراه فرماندار همدان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با پدر شهید عین‌الله رجبی دیدار کردند.

در این دیدار پدر شهید رجبی تمام دوران زندگی کوتاه فرزند خود را خاطره دانست و گفت: عین الله پسر درسخوان و با انضباطی بود اما یک روز من را از طرف مدرسه خواستند و گفتند مدتی است پسر شما در درس اُفت داشته که ممکن است به علت وجود مشکلی در منزل باشد.

وی ادامه داد: به اولیای مدرسه اطمینان خاطر دادم مشکلی در منزل نیست و ممکن است اشکال در جای دیگری باشد، با مادر شهید که صحبت کردم گفت عین الله دوست دارد به جبهه برود و به علت سن پایینی که دارد تا رضایت‌نامه شما نباشد اعزام نمی‌شود.

پدر شهید افزود: با عین الله صحبت کردم و گفتم تو نه علم داری نه تعلیم، چطور می خواهی به جبهه بروی؟ پاسخ داد در پادگان ابوذر آموزش دیده‌ام، شما برای انقلاب از چیزی فروگذار نکردید، امروز نوبت ماست به جبهه برویم و از انقلاب و کشور دفاع کنیم.

رجبی که با یادآوری خاطرات آن روزها اشک می ریخت، اضافه کرد: وقتی رضایت‌نامه اعزام پسرم را امضاء کردم انگار بهترین هدیه دنیا را به او داده‌ام، رضایت نامه را بوسید و دور سر من چرخید، هیچ وقت پسرم را اینقدر خوشحال ندیده بودم.

این پدر شهید بیان کرد: چند شب خواب پسرم را می دیدم، بار آخر دیدم که از ناحیه پهلو ترکش خورده و فردای آن شب با مراجعه به ستاد شهدا خودم را همسایه عین الله رجبی معرفی کردم و به من گفتند متأسفانه این رزمنده به شهادت رسیده، حال پریشان من را که دیدند گفتم پدر عین الله هستم و می خواستم راستش را به من بگویید.

رجبی گفت: فردای آن روز به خانواده شهدا گفتند بیایید و پیکر فرزند خود را ببینید، من اول به پهلوی پسرم نگاه کردم و دیدم دقیقاً از ناحیه ای که در خواب دیده بودم ترکش خورده و شهید شده است.

شهید عین الله رجبی ۲۰ خردادماه ۱۳۵۱ چشم به جهان گشود در سن ۱۳ سالگی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در تاریخ ۲۲ دی‌ماه ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به پهلو به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مزار مطهر این شهید جوان و گرانقدر در گلزار شهدای آرامستان باغ بهشت همدان قرار دارد.

رضایت‌نامه اعزام به جبهه، بهترین هدیه پدر به پسر

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha