• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401111712567
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

با مشارکت دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد انجام شد؛

افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهید سید حمیدرضا هاشمی در زاهدان

افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهید سید حمیدرضا هاشمی در زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان به مناسب دهه مبارک فجر مدرسه ۱۲ کلاسه شهید سیدحمیدرضا هاشمی در شهر زاهدان افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی در این خصوص به ایسنا گفت: مدرسه شهید حمیدرضا هاشمی با مشارکت دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان افتتاح شد.

منصور سعیدی افزود: این مدرسه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال و زیربنای ۱۴۰۰ مترمربع ساخته و جهت بهره بردای به اداره کل آموزش و پرورش استان تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: از کل اعتبار ساخت مدرسه شهید هاشمی ، مبلغ ۱۰۶ میلیارد ریال آن از طریق سازمان های بین المللی و با پیگیری های اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تامین شده است.

وی گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تعداد ۲۹ هزار ۸۰۲ دانش آموز اتباع خارجی در مدارس سطح استان مشغول به تحصیل هستند.

سعیدی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار رو به رشد دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس استان، این اداره تلاش خود در راستای جذب سرمایه از سوی سازمان های بین الملل برای ساخت و تجهیز مدارس استان مضاعف کرده است که در همین جهت در سال جاری تعداد ۲ مدرسه ۱۹ کلاسه در مهمانشهر نیاتک و ۳ مدرسه ۲۸ کلاسه در نصرت آباد با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال از محل کمک‌های سازمان های بین الملل در سطح استان تجهیز شدند.

وی افزود: همچنین در سال جاری بهسازی ۳ مدرسه ۲۸ کلاسه در نصرت آباد و احداث ۶ کلاس درس و بهسازی زیرساخت های بهداشتی در ۷ مدرسه زاهدان، زابل و نیمروز با اعتباری بالغ بر۱۳۶ میلیارد ریال با مشارکت سازمان های بین الملل انجام پذیرفت.

این مسئول در پایان نیز از کلنگ زنی یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه دیگر با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال در زاهدان با مشارکت سازمان های بین المللی خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha