• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401111814004
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل استاندارد استان اعلام کرد

تولید لعاب سفال با امکان کاهش شکستگی توسط جهاددانشگاهی همدان

تولید لعاب سفال با امکان کاهش شکستگی توسط جهاددانشگاهی همدان

ایسنا/همدان مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: جهاددانشگاهی لعابی برای سفال تولید کرده که فاقد سرب است و امکان شکستگی سفال را کاهش می‌دهد و قرار شده آموزشگاهی را با کمک اداره استاندارد تاسیس کند تا به نتایج مطلوب در این حوزه برسیم و این مورد را می‌توان اقدامی در راستای استانداردهای گردشگری دانست.

جعفر امیری‌پریان سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: نمونه‌برداری از سطح بازار و واحدهای تولیدی به طور مرتب انجام و داده‌ها به واحد اوزان کشور ارسال می‌شود که این موضوع نشان از هدفمندی و تاکید سازمان ملی استاندارد و مجموعه دولت بر امر کم‌فروشی دارد.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم واحدهای تولیدی در مسیری قرار بگیرند که شاهد کم فروشی آنها نباشیم، افزود: هم‌استانی‌ها می‌توانند نشان استاندارد فاقد کد ۱۰ رقمی را از طرق مختلف به اداره استاندارد اطلاع دهند.

امیری‌پریان ادامه داد: تاکنون اقدامات خوبی در عرصه استانداردسازی طلا انجام شده اما زمانبر است و اگر کم‌فروشی در این حوزه صورت بگیرد قاطعانه با آن برخورد می‌شود، علاوه بر این کارگاه‌های تولیدی استاندارد از ما گواهی می‌گیرند و براساس آن برای تولید طلا اقدام می‌کنند.

وی درباره سلامت و کیفیت آب همدان مطرح کرد: ما پایش‌ها را برای کیفیت آب انجام می‌دهیم و از آنجا که مقرر شده گزارشات تنها از تریبون استانداری اعلام شود، نسبت به انعکاس آن اقدام نمی‌کنیم اما در حالت کلی اوضاع خوب است و جای نگرانی نیست. 

امیری‌پریان بیان کرد: همدان به عنوان پایلوت خدمات گردشگری کشور شناخته شدت و این امر به تصویب رسیده بنابراین استانداردهایی در این حوزه احصاء و در حال پیاده‌سازی است و تلاش می‌کنیم به دستورالعمل اجرایی برسد.  

وی در ادامه بیان کرد: جهاددانشگاهی لعابی برای سفال تولید کرده که فاقد سرب است و امکان شکستگی سفال را کاهش می‌دهد و قرار شده آموزشگاهی را با کمک اداره استاندارد تاسیس کند تا به نتایج مطلوب در این حوزه برسیم و این مورد را می‌توان اقدامی در راستای استانداردهای گردشگری دانست.

مدیرکل استاندارد استان همدان با تأکید بر اهمیت استانداردسازی بتن و مصالح ساختمانی، اظهار کرد: استفاده از بتن و مصالح استاندارد در ساخت و سازها بسیار موثر است و ما نیز بر این مساله اصرار داریم بنابراین کوتاهی در این امور ترک فعل محسوب می‌شود. 

امیری‌پریان با اشاره به اینکه درباره استانداردسازی پل غدیر از آزمایشگاه‌های ما چیزی در این مورد خواسته نشده است، اعلام کرد: در سال جاری با پارک علم و فناوری در زمینه استانداردهای دانش بنیان تفاهم‌نامه منعقد کردیم و ۲۰ استاندارد ملی و یک استاندارد بین المللی در استان تدوین شده است. 

وی درباره استانداردسازی آسانسورها نیز مطرح کرد: ساختمان‌های خصوصی که گواهی استاندارد ندارد، باید به سازمان استاندارد مراجعه کنند، علاوه بر این آسانسوری که بیمه باشد اگر گواهی استاندارد نداشته باشد بیمه‌اش موضوعیت ندارد همچنین آسانسورهای امکان عمومی مکلف هستند گواهی استاندارد بگیرند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha