• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401111814144
  • خبرنگار : 50549

رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی مطرح کرد

ضرورت تبیین نقش جهاد دانشگاهی در گام دوم انقلاب اسلامی

ضرورت تبیین نقش جهاد دانشگاهی در گام دوم انقلاب اسلامی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه به دنبال تبیین نقش جهاددانشگاهی در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم، ادامه داد: ضمن توجه به ثابت بودن اصول، با در نظر گرفتن تغییر نیازها و الویت‌ها، نقش‌آفرینی متفاوت ضرورت دارد، لذا جهاددانشگاهی باید به‌ عنوان یک نهاد چابک فعالیت خود را با این تغییرات تطبیق دهد.

حمیدرضا بیدخوری، امروز ۱۸ بهمن در مراسمی با عنوان «دستاوردهای انقلاب اسلامی و اولویت‌های پیش رو» که در سازمان مرکزی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با حضور معاون زیارت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی علاوه بر مأموریت‌های لجستیک، رویکرد فرهنگی و اجتماعی دارد و نگاه فرهنگی در این معاونت به پدیده‌های چندوجهی، جدی‌تر شده و به‌عنوان یک نهاد فرهنگی، به شکلی محرز تاثیرگذار است.

وی افزود: ایام دهه فجر برای مردم ایران و نهادهای حاکمیتی ایامی خاص و برای جهاددانشگاهی ویژه‌تر است، زیرا این نهاد مولود انقلاب اسلامی است و سالروز پیروزی انقلاب، به نوعی سالروز تولد جهاددانشگاهی نیز محسوب می‌شود.

ریشه‌های انقلاب اسلامی از ریشه‌های تشکیل جهاددانشگاهی جدا نیست

رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: ریشه‌های انقلاب اسلامی از ریشه‌های تشکیل این نهاد دانش‌بنیان و انقلابی جدا نیست و طی بیش از چهار دهه اخیر، شاهد دستاوردهای خوبی در این نهاد بوده‌ایم.

بیدخوری با بیان اینکه به دنبال تبیین نقش جهاددانشگاهی در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم، ادامه داد: زیرا تصور می‌کنیم ضمن توجه به ثابت بودن اصول، با در نظر گرفتن تغییر نیازها و الویت‌ها، نقش‌آفرینی متفاوت ضرورت دارد، لذا جهاددانشگاهی باید به‌ عنوان یک نهاد چابک فعالیت خود را با این تغییرات تطبیق دهد.

وی عنوان کرد: در جهاددانشگاهی سه نوع فعالیت داریم که اولین مورد شامل توسعه دانش‌های فنی به ‌منظور تولید علوم دانش‌بنیان بومی و ایجاد خودباوری در بین پژوهشگران و صنعتگران است. دومین مورد توسعه فرهنگ انقلابی در بین دانشجویان، دانشگاهیان و عموم مردم را در نظر دارد که در این راستا با توجه به تغییرات نسلی و نقش‌آفرینی زودهنگام نوجوانان، اخیراً بخش نوجوانان به این پیوست اضافه شده است.

ارائه خدمات دانش‌بنیان به اقشار کم‌برخوردار

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی اضافه کرد: سومین فعالیت در حوزه ارائه خدمات دانش‌بنیان به اقشار کم‌برخوردار است و جهاددانشگاهی با آزمایشگاه‌ها و مراکز دندانپزشکی سال‌هاست که با هزینه دولتی و مناسب  به مخاطبان خود خدمت با کیفیت ارائه می‌کند.

بیدخوری با اشاره به اینکه حوزه پزشکی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در واقع یک حرکت فرهنگی است، گفت: در جهاد دانشگاهی به ‌صورت تخصصی در حوزه پزشکی ورود پیدا کرده‌ایم، علاوه بر این نیز خدمات مهندسی هم مورد هدف است، زیرا با زندگی مردم ارتباط دارد. لذا آنچه در پژوهش‌های جهاد دانشگاهی محرز و  مورد توجه بوده، این است که پژوهش را به دلیل اینکه منجر به تغییر در بهبود وضعیت جامعه و زندگی مردم می‌شود، انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha