• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401111814168
  • خبرنگار : 50377

استاندار مازندران:

زبان هنر موثرترین ابزار برای انتقال ارزش‌های انقلاب است

زبان هنر موثرترین ابزار برای انتقال ارزش‌های انقلاب است

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با بیان اینکه زبان هنر ساده‌ترین و تاثیرگذارترین راه برای ترویج فرهنگ عاشورا و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب به نسل جدید است، گفت: زیرا زبان هنر زبان احساس و به‌واسطه شعر، موسیقی، تصویر سازی و نمایش می‌تواند ما را به اهداف از پیش تعیین شده برساند.

سیدمحمود حسینی‌پور امروز در آیین اختتامیه دوازدهمین‌ جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت اشک انار با اشاره به اینکه در حوزه ادبیات دفاع مقدس کمتر کار شده است، اظهار کرد :جامعه شعرا پس از انقلاب اسلامی جایگاه والایی در منظومه جمهوری اسلامی دارند اگر اشعار اول انقلاب نبود معرفی جمهوری اسلامی ایران با زبان ساده به راحتی میسر نمی‌شد .

وی با بیان اینکه در شرایطی که دشمنان با تمام توان در تلاش هستند تا مردم را از نظام اسلامی ناامید کنند، باید با استفاده از ابزار هنر و در قالب شعر انقلاب را به نسل جدید جامعه معرفی کنیم، گفت: نسل جوان جامعه از بسیاری وقایع انقلاب و همچنین دستاوردهایی که به برکت نظام اسلامی نصیب کشورمان شده است مطلع نیستند، استفاده از هنر شعر، فیلم و کتاب می‌تواند راهکار موثر در پیوند دادن قشر جوان جامعه با انقلاب باشد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در بیان واقعیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به قشر جوان جامعه خلاء و کمبودهایی احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: شعرا باید با استفاده از ادبیات روز و تولید آثار فاخر ضمن برقراری ارتباط با نسل جوان جامعه، آنها را با دستاوردهای انقلاب اسلامی بیشتر آشنا کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران به تهاجم حداکثری دشمنان علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که تمام هنرهای دنیا بسیج شده‌اند تا ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را کمرنگ جلوه دهند و واقعیت‌های انقلاب را نیز وارونه به نسل جدید منتقل کنند، زبان شعر با بهره گیری از ادبیات محلی و سنتی مازندران بهترین راه اننقال ارزش‌ها و دستاوردها به نسل جدید است.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را مطرح کردند و در این بخش باید تلاش و کارهای  بیشتری صورت گیرد، افزود: شعرا با تولید آثار فاخر می‌توانند دستاوردهای انقلاب و نظام را به نسل جدید انتقال دهند، برای تحقق این مهم نیازمند هم‌گرایی هستیم.

وی با بیان اینکه باید در قالب شعر، علاوه بر احیای زبان مازندرانی، نسل جدید را با آرمان های انقلاب بیشتر آشنا کنیم، افزود: متولیان امور فرهنگی باید تدابیری اتخاذ کنند تا جشنواره اختصاصی شعر با زبان مازندرانی در آینده نزدیک برپا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha