• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401111914530
  • خبرنگار : 30058

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

رشد علمی چشمگیر جمهوری اسلامی ایران به واسطه انقلاب اسلامی انجام گرفته است

رشد علمی چشمگیر جمهوری اسلامی ایران به واسطه انقلاب اسلامی انجام گرفته است

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در جشن بزرگ انقلاب گفت: رشد علمی چشمگیر جمهوری اسلامی ایران به واسطه انقلاب اسلامی انجام گرفته است.

اسماعیل چمنی شامگاه ۱۸ بهمن در جشن بزرگ انقلاب در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی جشن ملی و جشن استقلال ملت ایران است و به برکت این انقلاب امروز ایران اسلامی در عرصه های مختلف علمی شاهد موفقیت های روز افزون است.

وی افزود: امروز ایران اسلامی در حوزه های هسته ای و دفاعی در سطح بین المللی حرفی برای گفتن دارد و پیشرفت های کم نظیری در این بخش ها حاصل شده است.

چمنی اضافه کرد: برای نمونه در حوزه دفاعی پهپادهای ایرانی را می توان مثال زد که حتی رادارهای ناتو نیز نمی توانند آنها را ردیابی کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: در حوزه علمی نیز مقایسه آمارهای قبل و بعد از انقلاب گویا است؛ بطوریکه قبل از انقلاب در کشور ۱۶۰ هزار دانشجو وجود داشت و امروز بیش از ۳ میلیون دانشجو در دانشگاه ها شاغل به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: در حوزه اساتید دانشگاهی نیز یک هزار و ۸۰۰ استاد قبل از انقلاب فعالیت داشتند و بعد از انقلاب نیز ۸۹ هزار استاد در کشور فعالیت دارند و همین موارد سبب شده تا کشورمان جزو ۱۶ کشور برتر تولید کننده علم در دنیا باشد.

عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ با رهبری بی همتای حضرت امام خمینی(ره) رقم خورد و این یک انقلاب الهی بود که حضرت امام خمینی(ره) در آن راستا قدم برداشت.

وی افزود: انقلاب ما بر پایه اسلام و سنت های انبیای الهی رقم خورد و مردم ایران در دفاع از اسلام، قرآن و حریم ولایت همراه این انقلاب شدند.

حسنی تصریح کرد: برای شکل گیری و حفظ انقلاب اسلامی خون های بسیاری فدا شده است، لذا اکنون صیانت از انقلاب اسلامی یکی از وظایف همگانی و شرعی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: رعایت حجاب توسط بانوان بهترین کمک برای تداوم بخشیدن به انقلاب اسلامی است و تمام ترفندهای شیطانی دشمنان را محو و نابود می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha