• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401111914720
  • خبرنگار : 50189

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی قوه قضائیه:

ایده بی‌نظیر کرمان در راه‌اندازی اورژانس قضایی باید در کشور الگو شود

ایده بی‌نظیر کرمان در راه‌اندازی اورژانس قضایی باید در کشور الگو شود

ایسنا/کرمان مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی قوه قضائیه گفت: ایده کرمان در راه اندازی اورژانس قضایی، بی نظیر است و باید در کشور الگو شود.

اسماعیل حسن زاده امروز ۱۹ بهمن ماه در ششمین گردهمایی علماء و سران طوایف شرق و جنوب استان در شهر کرمان با بیان این مطلب که سایر استان ها از این ابتکار کرمان استفاده کنند، گفت: با این اقدام نه تنها ظاهر مشکل حل می شود بلکه رفع خصومت هم صورت می گیرد.

او با بیان این مطلب که همیشه داوری و میانجیگری و صلح و سازش با قضاوت فرق دارد، اظهار کرد: در داوری و میانجی گری تمام عمق مطلب را مورد توجه قرار می دهد و خصومت به معنای واقعی حل می شود در حالی که قضاوت در توزین و وزن کشی دلایل موجود به وجود می آید.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی قوه قضائیه، با بیان این مطلب که ایده کرمان در راه اندازی در اورژانس قضایی بی نظیر است و باید در کشور الگو شود، اظهار کرد: آموزش ۶۰۰۰ مصلح و فعالیت ۱۴ واحد اورژانس قضایی در استان کرمان، در کشور نمونه و در نوع خود بی نظیر است و به عنوان الگویی برای کشور مطرح خواهد شد زیرا اورژانس های قضایی قبل از تشکیل پرونده، نسبت به رفع اختلاف بر مبنای صلح و سازش اقدام می کنند.

او، با اشاره امور ابتکاری دادگستری استان اظهار کرد: گاهی صد سال تجربه قضایی از مرحله دادسرا تا تجدیدنظر در دادگاه ها صرف می شود تا یک پرونده به نتیجه برسد و این در حالی است که اگر حل شود، ظاهر قضیه حل شده و کینه باقی می ماند اما بزرگان طوایف کاری می کنند که رفع خصومت به معنای واقعی محقق می شود.

حسن زاده از تلاش های قضات استان کرمان تقدیر و عنوان کرد: کار استان کرمان در راه اندازی اورژانس قضایی و بهره گیری از همکاری علما، سران طوایف، متنفذین و ریش سفیدان اقدامی ایده آل است و باید قدردان آن بود.

او با اشاره به این مطلب که باید از وجود نخبگان و افراد حقیقی برای حل مسائل از راه های غیرقضایی استفاده کرد، ادامه داد: با راه اندازی سامانه سجام، از مشارکت مردم برای حل مشکلات استفاده می شود.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی قوه قضائیه عنوان کرد: افتخار می کنیم که مردم، علماء، ریش سفیدان و متنفذین همراه دستگاه قضایی برای رفع آسیب های اجتماعی هستند و می طلبد از ظرفیت های این حوزه در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی نیز نهایت بهره گیری صورت گیرد.

او تاکید کرد: اگر از ظرفیت های موجود برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی غفلت کنیم، فرصت ها از دست خواهد رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha