• پنجشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401112015764
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

کاهش شدید نیاز به صادرات نفت با تحقق استخراج مناسب از معادن کویر مرکزی

کاهش شدید نیاز به صادرات نفت با تحقق استخراج مناسب از معادن کویر مرکزی

ایسنا/خراسان جنوبی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در صورت تحقق استخراج مناسب از معادن کویر مرکزی ایران، نیاز به صادرات نفت به شدت کاهش خواهد یافت.

سید صولت مرتضوی، امروز پنج شنبه ۲۰ بهمن در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در طی عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی خدمات گسترده‌ای در کشور محقق شده است که خراسان جنوبی نیز در دایره این خدمت قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه امیدواریم سفرهای استانی موجب رشد و توسعه خراسان جنوبی را فراهم آورد، افزود: در دو سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی مصوبات بسیار خوبی در حوزه های زیرساختی، بهداشتی و اشتغال و کارآفرینی تصویب شد که بخشی از این مصوبات و پروژه‌ها در دهه فجر به بهره برداری رسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید نهایت تلاش خود را بکار گیریم که در خراسان جنوبی مهاجرت معکوس صورت گیرد، تصریح کرد: نگاه دولت به خراسان جنوبی نگاه توسعه‌ای بوده و باور ما بر این است که اگر به ظرفیت‌های خراسان جنوبی توجه شود نه تنها استان بلکه بخش اعظمی از کشور به رشد اقتصادی خواهد رسید.

مرتضوی ادامه داد: یکی از مؤلفه‌هایی که می‌تواند رشد اقتصادی بیش از هشت درصد را محقق کند توجه به معادن خراسان جنوبی و استان‌های همسایه آن است به ویژه آنکه کویر مرکزی ایران بهشت معادن تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه از ظرفیت معادن استفاده درستی به عمل نیامده است، تصریح کرد: اگر معادن احیاء و استخراج مناسب از آن صورت گیرد نیاز ما به صادرات نفت به شدت کاهش خواهد یافت.

مرتضوی با اشاره به اینکه در صورت رفع مشکل آب خراسان جنوبی در زمینه صادرات و ارزآوری محصولات مزیت دار خراسان جنوبی نیز اتفاقات بسیار خوبی رقم خواهد خود، ادامه داد: همه این موارد در بهبود وضعیت اشتغال مؤثر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با توجه به معدل اشتغال در خراسان جنوبی باید گفت این استان در رتبه دوم تا سوم کشور قرار دارد و اگر ۱۰ تا ۱۵ هزار فرصت شغلی دیگر در خراسان جنوبی فراهم شود، به ایده آل استان بدون بیکار نزدیک خواهیم شد.

افتتاح ۱۲۵۲ پروژه در دهه فجر 

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: در دهه فجر سال جاری هزار و ۲۵۲ پروژه در خراسان جنوبی افتتاح شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها با اعتبار پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی افتتاح شده که از این تعداد هزار و ۱۱۶ پروژه افتتاحی و ۱۳۶ پروژه نیز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

قناعت ادامه داد: افتتاح ۹ گلخانه در مجتمع گلخانه‌ای در محمدیه شهرستان خوسف، آغاز عملیات اجرایی مجتمع فرآوری مواد نسوز و کلنگ زنی بیمارستان تأمین اجتماعی قاین و شرکت در شورای اداری با محوریت اشتغال از برنامه‌های سفر وزیر تعاون به خراسان جنوبی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: مسئولان رده بالا در دولت سیزدهم کار و تلاش شبانه روزی مستمر دارند.

وی با اشاره به اینکه همه این فعالیت‌ها جهاد در راه خدا محسوب می‌شود، تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله وزارت خانه هایی که با مسائل و مشکلات مردم ارتباط مستقیم دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: ایران شرایط خاص و استعدادهای انسانی فراوانی دارد که باید به گونه‌ای تلاش کنیم که زمینه رضایت خدا و مردم جامعه نیز فراهم شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha