• پنجشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401112016012
  • خبرنگار : 50286

استاندار کرمان عنوان کرد

از تاکید بر راه‌اندازی پست برق سیار جیرفت تا ضرورت ساماندهی رودخانه شور

از تاکید بر راه‌اندازی پست برق سیار جیرفت تا ضرورت ساماندهی رودخانه شور

ایسنا/کرمان استاندار کرمان از حمایت جدی وزیر نیرو در تعمیر و راه اندازی پست سیار جیرفت و ساماندهی هر چه سریعتر رودخانه شور خبر داد. 

محمدمهدی فداکار ۲۰ بهمن ماه در آیین بهره برداری از طرح حذف آرسنیک آب شرب جیرفت با اشاره به طرح هایی که در سفر وزیر نیرو مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: رودخانه شور تهدید جدی برای شهر جیرفت و روستاهای همجوار است و بستر رودخانه به ساماندهی نیاز دارد. 

وی از وزیر نیرو خواست طرح ساماندهی بستر رودخانه شور را مورد حمایت قرار بدهد و افزود: بخش خصوصی از جمله شرکت جهادنصر آمادگی لازم را برای ساماندهی بستر رودخانه شور دارد لذا باید هر چه سریعتر این اقدام صورت بگیرد. 

فداکار از حل برق موردنیاز معادن ساردوئیه و رمشک خبر داد و اظهار کرد: پست سیار سرجاز نیاز به تعمیر دارد زیرا سال گذشته برای حل مشکل ایجاد شده، پست سیار رفسنجان به جیرفت منتقل شد.

رودخانه شور بزرگترین  تهدید برای  شهر جیرفت و روستاهای همجوار


حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت نیز در این مراسم با اشاره به  تهدید رودخانه شور برای شهر جیرفت  گفت: رودخانه شور تهدید جدی است و همواره شاهد خسارت به بخش کشاورزی و مناطق مسکونی هستیم. 

وی با تقدیر از  اجرای طرح انتقال آب از سد جیرفت برای تامین آب شرب شهرستان های جیرفت و عنبرآباد افزود: تابستان گذشته در بسیاری از روستا ها مشکل آب داشتیم که با کمک شرکت آب و فاضلاب و سپاه با آبرسانی سیار مشکل به صورت موقت مرتفع شد.

تارم توجه به رفع مشکلات فراروی تامین برق موردنیاز  جیرفت را نیز مورد تاکید قرار داد و توجه به رفع مشکلات در حوزه برق را خواستار شد .

امام جمعه جیرفت همچنین به طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود اشاره کرد و گفت: لازم است طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود به نحوی مدیریت شود که در آینده شاهد تبعات بدون نتیجه نباشیم. 

تامین آب شرب از اولویت های وزارتخانه است

علی رشیدی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان نیز در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های حوزه آب با حضور وزیر نیرو در جیرفت گفت: در پایان دولت ها تخصیص اعتبارات سخت است اما برای تامین آب و دیگر پروژه ها ردیف بودجه ای تخصیص داده شد. 

وی ظرفیت سد جیرفت را ۳۲۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: سد جیرفت از سدهای پایدار کشور است و ظرفیت تامین آب شرب را دارد و و شرکت زیرمجموعه بنیاد مستضعفان پای کار است و تکمیل این طرح به حمایت ویژه نیاز دارد. 

ذبیح الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم نسبت به وضعیت بستر رودخانه شور به عنوان یک تهدید هشدار داد و گفت: عرض رودخانه شور از ۴۰۰ متر تا بیش از ۳۵۰۰ متر می رسد که این رودخانه به محدوده شهر و اراضی کشاورزی تعرض کرده است. 

وی از اعلام آمادگی بخش خصوصی بدون دریافت اعتبار از دولت برای ساماندهی وضعیت بستر رودخانه شور خبرداد و گفت: بخش خصوصی توان ساماندهی بستر رودخانه شور را دارد. 

وی خطاب به وزیر نیرو گفت: معادن به برق نیاز دارند که اگر  وزارت صمت و وزارت نیرو با اهتمام ویژه ای همکاری کنند، این مشکل نیز مرتفع خواهد شد. 

اعظمی تعمیر و راه اندازی پست سیار  برق سرجاز را متذکر شد و گفت: تابستان گذشته در زمانی مشکل ایجاد شد که همه  شهر جیرفت تحت تاثیر قرار گرفت و انتظار است به شکلی مدیریت شود که این مشکل تکرار نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha