• جمعه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401112116248
  • خبرنگار : 50204

افتتاح پروژه آبرسانی به ۱۱ روستای شازند از سد کمال صالح

افتتاح پروژه آبرسانی به ۱۱ روستای شازند از سد کمال صالح

ایسنا/مرکزی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پروژه آبرسانی مجتمع کمال صالح توسط قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) همزمان با دهمین روز از ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسید.

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور ۲۱ بهمن همزمان با دهمین روز از ایام الله دهه فجر در حاشیه افتتاح طرح جهاد آبرسانی به ۱۱ روستای شهرستان شازند از سد کمال صالح ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز پروژه آبرسانی در منطقه سربند در استان مرکزی افتتاح شد که ۱۱ روستا را تحت پوشش قرار می دهد. 

وی افزود: آبرسانی به روستاها یکی از موضوعات اساسی است که از حدود ۴ سال پیش مطرح شد، تقریبا اوایل سال ۱۴۰۰ موضوع آبرسانی به روستاها بین دولت و سپاه پاسداران مورد بحث قرار گرفت و نیروی زمینی سپاه متقبل شد در راستای کمک به روستاهای محروم این اقدام را انجام دهد. 

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  تصریح کرد: نیروی زمینی سپاه تقبل کرده در منطقه سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال غرب و استان مرکزی با کمک آب های استان و وزارت نیرو آبرسانی به روستاها را انجام دهد. 

پاکپور بیان کرد: سپاه استان مرکزی و گروه ۴۲ قدر تمام توان خود را بکار گرفته‌اند که کمک لازم به دولت را انجام دهند تا ابرسانی به روستاهایی که باید در استان آبرسانی شوند زودتر صورت گیرد.

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی نیز گفت: امروز شاهد تحقق یکی از مطالبات به حق و قدیمی مردم منطقه سربند برای آبرسانی به تعداد قابل توجهی از روستاهای منطقه بودیم.

وی افزود: با جهاد آبرسانی گام بلندی در مسیر توسعه عدالت برداشته می شود، جای جای کشور گروه های متعددی از نیروهای جهادی و بسیج سازندگی و مجموعه فعالان قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و ادارات کل آب و فاضلاب در حال اجرای طرح های متعددی هستند که به‌زودی پایان این پروژه مهم و با ارزش برای آبرسانی به تمام روستاهای کشور خواهیم بود.

محمود احمدی بیغش، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در دو سال اخیر با تلاش‌های صورت گرفته و تلاش جهادی سپاه پاسداران ۳۰ روستا در شهرستان شازند به ویژه در منطقه سربند از آب سد کمال صالح برخوردار شدند .

وی افزود: امروز شاهدیم از این ۳۰ روستا ۱۱ روستا از نعمت این آب برخوردار شدند و این اقدام که با مشارکت آب و فاضلاب استان مرکزی و شهرستان انجام شد جای تقدیر دارد، امید است عملیات اجرایی این طرح برای ۱۶ روستای باقی مانده شهرستان شازند طی سال آتی آغاز و بهره برداری برسد.

به گزارش ایسنا، این پروژه با اجرای گروه مهندسی رزمی ۴۲ قدر نیروی زمینی سپاه با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد؛ این پروژه ۱۱ روستا را تحت پوشش دارد و هزار و ۹۲۰ نفر از نعمت این پروژه بهره مند خواهند شد. 

این پروژه با احداث ۳ باب مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت ۶۵۰ مترمکعب، احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ آب با ظرفیت ۱۸ لیتر در ثانیه و اجرای ۳۰ کیلومتر خط انتقال راه اندازی شده است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha