• جمعه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401112116271
  • خبرنگار : 50038

توسعه زیرساخت‌های مخابراتی ملایر با افتتاح ۲۵ پروژه

توسعه زیرساخت‌های مخابراتی ملایر با افتتاح ۲۵ پروژه

ایسنا/همدان مدیر شرکت مخابرات ملایر گفت: همزمان با دهه فجر ۲۵ پروژه با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان آماده بهره‌برداری است و امسال با احتساب طرح‌های هفته دولت با ۳۸ طرح و اعتباری افزون بر ۱۷ میلیارد تومان، در مجموع ۳۰ میلیارد تومان طرح مخابراتی برای توسعه زیرساخت‌ها، اجرای طرح ها، بهره‌برداری و رضایت‌مندی مردم هزینه شد.

وحید غلامی در رابطه با دستاوردهای انقلاب اسلامی، در بحث توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در شهرستان ملایر، افزود: تعداد مشترکان تلفن همراه سیم‌کارت‌های ثابت دائمی و اعتباری همراه اول در شهرستان ملایر، ۴۶۱ هزار شماره است.

وی با بیان اینکه ملایر با داشتن ۱۱۸ سایت تلفن همراه و پوشش ۹۸ درصدی، رتبه نخست را در استان همدان و غرب کشور دارد، گفت: سال ۱۳۵۷، تعداد ۴۰۰۰ خط تلفن ثابت در این شهرستان فعال بود که به برکت انقلاب اسلامی رشد چشمگیری در این حوزه در سراسر کشور شکل گرفت.

غلامی با بیان اینکه هم اینک در شهرستان ملایر ۱۲۰ هزار خط تلفن ثابت فعال است که ۹۲ هزار شماره تلفن ثابت، دایر است، افزود: ملایر با ضریب نفوذ ۴۲.۸ درصدی یکی از شهرستان‌های پیشرو در زمینه تلفن ثابت در استان است.

مدیر شرکت مخابرات ملایر اظهار کرد: با توجه به جمعیت بالای روستایی و در راستای اجرای سیاست عدالت اجتماعی شرکت مخابرات، توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار همچون مناطق شهری در دستور کار است.

این مقام مسئول افزود: در این رابطه از ۲۰۴ روستای دارای سکنه شهرستان ملایر، ۱۳۲ روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت تلفن سیمی برخوردارند و ۷۲ روستای مابقی در بستر سیم‌کارت GSM فعال‌ هستند که هزینه آن مطابق تلفن‌های ثابت است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد دفاتر خدمات ارتباطی روستاییICT در سال ۱۳۵۷ صفر بود، در حالی‌که به برکت انقلاب اسلامی، ۲۳ دفتر ICT روستایی در سطح روستاها و ۴۲ دفتر در سطح این شهرستان فعال است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات ملایر، وی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷ هزار مشترک اینترنت پرسرعت ADSL در سطح این شهرستان فعال است که از این تعداد ۵۷۰۰ شماره در مراکز روستایی است.

غلامی ادامه داد: در شهرستان ملایر ۱۲ شرکت ISP تحت فعالیت شرکت‌های خصوصی مشغول به خدمات‌دهی اینترنت هستند که از برکات انقلاب اسلامی بوده و پهنای باند شهرستان ملایر به ۴۰ گیگابایت در حال حاضر رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان مصرفی پهنای این شهرستان در حوزه تلفن ثابت و همراه، حدود ۱۸ گیگابایت است، گفت: بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر مسیر فیبر نوری اجرا شده که پیگیر اجرای طرح فیبر نوری در مناطق مسکونی با همان کیفیت نیز هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیشتر دستگاه‌های اجرایی ملایر به شبکه فیبر نوری پرسرعت متصل شده‌اند، فیبر نوری این شهرستان محدودیتی برای پهنای باند و سرعت اینترنت ندارند و مشترکان هر سرعتی را در بستر فیبر نوری درخواست کنند، ما همان سرعت را تحویل می‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha