• جمعه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401112116558
  • منبع : نمایندگی زنجان

اجرای صحیح گام دوم انقلاب در تبیین اهداف نظام اسلامی حائز اهمیت است

اجرای صحیح گام دوم انقلاب در تبیین اهداف نظام اسلامی حائز اهمیت است

ایسنا/زنجان اجرای صحیح گام دوم انقلاب که با تدابیر مقام معظم رهبری تدوین شده و بارها در سخنرانی‌های مهم ایشان مورد تاکید بوده، در تبیین اهداف نظام اسلامی و شیوه‌های راهبردی دستیابی به این اهداف به ویژه برای نسل جوان بسیار حائز اهمیت است.

تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی سرشار از وقایع و رویدادهای مختلف تاریخی، فرهنگی و اجتماعی است و در تمامی این مسیر ناهموار، نقش موثر جوانان و نوجوانان کشور بر هیچ‌کس پوشیده نیست.
عدالت‌خواهی، آزادگی و ظلم‌ستیزی از مهم‌ترین ویژگی‌های نهادینه شده در ملت مسلمان ایران به‌ویژه جوانان ایرانی است که هم به‌واسطه سابقه دلاوری‌های اسطوره‌های ملی خود و هم آموزه‌های غنی دینی و ایمان عمیق مذهبی که در باورهای این مردم ریشه‌های مستحکمی دارد، در هر عرصه نقش مهمی ایفا می‌کنند.
در دوران ستم‌شاهی طاغوت، جوانان غیور و مسلمان در سایه رهنمودهای پیرفرزانه خود توانستند انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رسانند و در دوران جنگ تحمیلی ۸ ساله نیز این جوانان و نوجوانان بودند که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، دفاعی جانانه از کشور داشته و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک این سرزمین به دست دشمنان تا بن دندان مسلح بیفتد.
لذا در راستای استمرار آرمان‌های نظام اسلامی نیز همراه‌سازی نسل جوان و نواندیش کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. نسلی که اکنون با گذشت بیش از چهار دهه، هیچ تجربه عینی از رویدادهای انقلاب و روزهای جنگ ندارد و تنها از طریق روایت‌ها و محتواهای مستند فرهنگی و تاریخی نسل قبل از خود، به شناخت ابعاد مختلف آن روزها می‌پردازد.
پاسداشت ایام‌الله دهه فجر و بسیاری از مناسبت‌های دینی و ملی در کشور چنان‌چه به دور از تکرار قالب‌های ثابت و کلیشه‌های تعریف شده هر ساله که به صورت وظایف عادی دستگاهی برگزار می‌شود، این بار با نگاهی نو به توانمندی‌های نسل جوان امروز که ادامه‌دهنده راه پدران و مادران غیور خود و جوانان انقلابی و پاسداران خون شهیدان جوان و نوجوان راه استقرار نظام و انقلاب اسلامی ایران هستند، برگزار شود، می‌تواند طراوت و اشتیاق جوانی و همت بالای فرزندان این آب و خاک را با آرمان‌های عمیق انقلاب عجین کند و بر استمراری و ماندگاری آن اندیشه ارزشمند بی‌افزاید.
جوانان ایرانی همان‌گونه که به دستاوردهای نوین در عرصه‌های مختلف اطلاعاتی، نظامی، پزشکی، دارویی، ورزشی، علمی و ... دست یافته‌اند و با اهتزاز پرچم ایران در قله‌های متعدد علمی، ورزشی و فرهنگی جهان، توانمندی‌ها، اراده و وفاداری خود را به کشور و ملت نشان داده‌اند، با اندکی توجه، باور قوی و حمایت لازم از سوی برنامه‌ریزان و مسئولان می‌توانند خود را در زمینه توسعه ایرانی و اسلامی ایران به شایستگی نشان دهند تا به جای گسترش پدیده شوم مهاجرت نخبگان و جوانان به کشورهای خارجی، شاهد جذب توانمندی‌ها و دستیابی به دانش حتی در ثریا باشیم.
در چهارمین دهه و گذر از ۴۰ سالگی انقلاب که در فرهنگ اسلامی، آن را مرحله‌ای از تکامل و پختگی می دانند، اجرای صحیح گام دوم انقلاب که با تدابیر مقام معظم رهبری تدوین شده و بارها در سخنرانی‌های مهم ایشان مورد تاکید قرار داشته، در تبیین اهداف انقلاب و نظام اسلامی و شیوه‌های راهبردی دستیابی به این اهداف به ویژه برای نسل جوان بسیار حائز اهمیت است و می‌توان به پاسداشت ارزش‌ها و اهداف والای انقلاب با نگاهی نو و پشتوانه‌ای مستحکم در آینده امید داشت.

یادداشتی از دکتر مصطفی طاهری - نماینده مردم زنجان و طارم در  مجلس شورای اسلامی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha