• یکشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401112317375
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

برگزاری همایش «سواره و زیبایی اسب» در نوش‌آباد

برگزاری همایش «سواره و زیبایی اسب» در نوش‌آباد

ایسنا/اصفهان یک عضو کمیته برگزاری اولین همایش سوارکاری نوش‌آباد گفت: همایش «سواره و زیبایی اسب» با هدف جلب توجه و حمایت دستگاه‌های دولتی برای بهبود وضعیت ورزش سوارکاری و ساماندهی علاقه‌مندان این رشته ورزشی، در نوش‌آباد برگزار شد.

حسین میرزاجانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این همایش با حضور ۱۳۰ نفر از پیشکسوتان، مالکان، سوارکاران و مربیان در سه بخش اسب‌سواری، اسب‌دوانی و معرفی نژاد، اجرا شد که استقبال کم‌نظیر علاقه‌مندان و به ویژه خانواده‌های نوش‌آبادی را به دنبال داشت. در این همایش پرورش‌دهندگان مطرح اسب از شهرهای تهران، اصفهان، قم،کاشان، اراک، نطنز، درچه، رهنان، خمینی‌شهر، دولت‌آباد و ساوه شرکت داشتند.

وی افزود: آیین‌های تعزیه‌خوانی، خیمه کوبی و خیمه برداری محرم نوش‌آباد باعث شده که رشته سوارکاری علاقه‌مندان زیادی در این شهر پیدا کند و این همایش، به منظور فراهم آوردن شرایط رشد و گسترش رشته سوارکاری و ساماندهی سوارکاران برگزار شد.

یک عضو کمیته برگزاری اولین همایش سوارکاری نوش‌آباد، تصریح کرد: سوارکاری یکی از ورزش‌های مفرح و مهیج و مورد سفارش آموزه‌های دینی است و با وجود بیش از ۱۳۰ سوارکار و مالک، اما فضای مناسبی برای این ورزش در نوش‌آباد وجود ندارد و سوارکاران مجبور هستند در بیابان‌های اطراف شهر به تمرین بپردازند.

میرزاجانی گفت: شورای ورزش نوش‌آباد به عنوان تشکل مردمی، تلاش می‌کند با برگزاری چنین برنامه‌هایی بسترهای لازم برای توسعه این ورزش را فراهم کرده و با جلب حمایت مسئولان اجرایی، شادابی در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی را پیگیری کند.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ نفر مشغول پرورش، تولید نژاد اصیل و آموزش سوارکاری بوده و ۳۰۰ اسب با نژادهای کرد، دره شوری و عرب داریم و خواستار حمایت همه‌جانبه مسئولان در راستای ارتقای این رشته ورزشی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha