• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401112418180
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد:

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، تنها مرجع آگاهی از وضعیت دارو

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، تنها مرجع آگاهی از وضعیت دارو

ایسنا/اصفهان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بازرسی‌های انجام شده از مراکز فروش دارو، مواد آرایشی و بهداشتی در سال جاری، ۶۵۹ مورد بوده است که  منجر به شناسایی و جمع‌آوری مواد غیرمجاز به ارزش بیش از ۹۸۵ میلیون ریال و فرستادن ۲۲ پرونده به مرجع قضایی شد.

محمدرضا رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: انجام ۹۰ مورد بازرسی از مراکز توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی از دیگر فعالیت‌های این معاونت بود که ۹ پرونده به کمیسیون ماده ۱۱ و مرجع قضایی فرستاده شد.

وی افزود: صدور ۱۷ پروانه ساخت و تمدید تجهیزات پزشکی و موافقت با راه‌اندازی ۲۵ داروخانه در منطقه کاشان، صدور و تمدید پروانه ساخت یک هزار و ۱۵۹ فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی نیز در این مدت انجام شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: بیش از ۵۷۸ مورد از ۱۰۰ داروخانه‌ تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان بازرسی شد که با ثبت و بررسی بیش از ۲۲۶ شکایت حضوری و تلفنی، ۱۰ مورد آن جهت پیگیری حقوق شهروندان به مرجع قضایی فرستاده شد.

رشیدی تأکید کرد: صدور بیش از ۱۴۰۰حواله تحویل داروهای مخدر به کلینیک‌های MMT، بیماران، بیمارستان و مراکز جراحی محدود، پاسخگویی به چهار هزار تماس‌های تلفنی کمبود دارویی و راه‌اندازی سامانه ساپمد با هدف نظارت دقیق بر عملکرد داروخانه‌ها و کاهش بار مراجعه جهت تأمین داروهای تحت کنترل از دیگر اقدام‌های این معاونت بوده است.

وی گفت: اختصاص شماره تلفن ۰۹۹۲۳۲۳۸۶۷۷ برای پاسخگویی به سؤال‌های دارویی و تهیه داروهای خاص و کمیاب و نظارت بر اجرای کامل طرح دارویار از دیگر اقدام‌ها طی سال جاری است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: ۳۱۰ مورد بازرسی از واحدهای تولید کننده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان صورت گرفته است که پنج پرونده برای پیگیری به مرجع قضایی صاحب صلاحیت فرستاده شد و ۷۶ محصول فاقد مجوز شناسایی و معرفی شد.

رشیدی تصریح کرد: بازرسی از ۵۹ عطاری منجر به معرفی هفت واحد متخلف، برای نگهداری و عرضه انواع اقلام دارویی شیمیایی و طبیعی غیرمجاز و قاچاق، دخالت در امور پزشکی، عرضه انواع داروهای مخدر حاوی مشتقات تریاک و آمفتامین و ساخت دارویی دست‌ساز به مرجع قضایی شد.

وی تأکید کرد: ارزیابی ۱۲ آزمایشگاه واحدهای تولیدی، ۳۶۸ مورد بررسی پروانه ساخت و شناسه نظارت کارگاهی و  ۱۶ هزار و ۵۰۰ مورد آنالیز روی دو هزار و ۶۰۱ نمونه ارسالی به آزمایشگاه شامل غذا، آرایشی و بهداشتی طی ۱۰ ماه گذشته انجام شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: بازرسی از ۸۰ کارخانه و ۷۲ واحد کارگاهی تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، رسیدگی به ۱۱۴ مورد شکایت شهروندان و برگزاری پنج دوره کارگاه‌های آموزشی و تخصصی از دیگر فعالیت‌های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان بوده است.

رشیدی گفت: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، تنها مرجع آگاهی از وضعیت دارویی است در حالی که برخی از شهروندان به علت ناآگاهی از این موضوع، برای تهیه برخی اقلام دارویی دچار مشکل می‌شوند در حالی که آن دارو در داروخانه‌های منتخب وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha