• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401112418259
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

زیرمیزی پزشکان بار اضافه‌ای روی دوش بیماران

زیرمیزی پزشکان بار اضافه‌ای روی دوش بیماران

ایسنا/اصفهان دریافت هزینه‌های خارج از چارچوب‌های مشخص و فراتر از تعرفه‌های وزارت بهداشت یکی از معضلات حوزه درمان است که برخی از پزشکان متخصص در اردستان به این عمل دست می‌زنند که هر از چند گاهی باعث گلایه مراجعه‌کنندگان می‌شود.

افزایش هزینه‌های درمانی از یک سو و دریافت پول‌های خارج از ضابطه توسط برخی پزشکان از سوی دیگر باعث شده اعتماد مردم به جامعه پزشکی کمرنگ شود.

یکی از مراجعه‌کنندگان بیمارستان شهید بهشتی اردستان به ایسنا گفت: برای بیماری همسرم به جراح عمومی بیمارستان شهید بهشتی مراجعه کردم و ایشان تقاضای ۲ میلیون تومان پول اضافی کرد. همه عوامل نظارتی بیمارستان از دریافت‌های نامتعارف برخی پزشکان مطلع هستند.

وی با بیان اینکه بیمارانی که بیمارستان دولتی مراجعه می‌کنند معمولاً از طبقه ضعیف و یا متوسط جامعه هستند، گفت: از مسئولان بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌خواهیم در این وضعیت معیشتی به این موضوع ورود پیدا کنند تا مردم مجبور نشوند این‌گونه پول‌های غیرمتعارف را پرداخت کنند.

یکی دیگر از مراجعه‌کنندگان به این بیمارستان، اظهار کرد: حدود ۱۰ روز قبل برای جراحی همسرم به بیمارستان اردستان مراجعه کردم که جراح عمومی گفت باید ۴ میلیون تومان به اضافه هزینه‌های بیمارستان پرداخت کنید. بنده به واسطه دایی‌ام که پزشک هست تخفیف گرفتم و مبلغ یک میلیون تراول را در پاکتی گذاشتم و به دلیل نجات جان بیمارم آن را پرداخت کردم.

مردم از پزشکان متخلف شکایت کنند

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: موضوع برخورد با معضل زیرمیزی و دریافت‌های نامتعارف توسط پزشکان یکی از اولویت‌های مدیریت بیمارستان شهید بهشتی بوده است. تاکنون سعی کردیم تذکرات زبانی و کتبی را به برخی از پزشکان بدهیم، ولی ظاهراً تأثیرگذار نبوده است. 

سید حامد روحانی افزود: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به شدت بر برخورد با موضوع زیرمیزی و دریافت‌های خارج از چارچوب پزشکان تأکید کرده و تاکنون با برخی از پزشکان برخوردهای لازم شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان اردستان یک منطقه محروم است و از همکاران توقع نداریم این‌گونه دریافت‌های خارج از قوانین را از بیماران بگیرند، گفت: به مردم این اطمینان را می‌دهیم که به شدت با این معضل برخورد شود. البته از همشهریان و همه کسانی که نسبت به این موضوع گلایه دارند تقاضا داریم نسبت به ثبت شکایت خود به‌صورت حضوری به دفتر رئیس بیمارستان مراجعه کنند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان، خاطرنشان کرد: بیمارستان اردستان برای برخورد با تخلفات زیرمیزی گرفتن هیچ‌گونه مماشاتی با پزشکان ندارد و این موضوع به جد از مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.

روحانی افزود: هر بیماری به هر علتی مجبور به پرداخت زیرمیزی شد و به اضطرار افتاد تخلف را گزارش کند. اگر شخصی هزینه درمان و یا عمل جراحی را نداشت با مسئولان بیمارستان مطرح کند تا راهنمایی لازم را بگیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha