• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401112418301
  • خبرنگار : 50491

معاون امور عمرانی استانداری گلستان تشریح کرد؛

آخرین وضعیت نجات خلیج گرگان/ فعالیت قرارگاه شهید لولایی به کجا رسید؟

آخرین وضعیت نجات خلیج گرگان/ فعالیت قرارگاه شهید لولایی به کجا رسید؟

ایسنا/گلستان معاون امور عمرانی استانداری گلستان، آخرین وضعیت عملیات نجات خلیج گرگان را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر لایروبی خلیج گرگان ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سید مهدی مهیایی امروز دوشنبه ۲۴ بهمن در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: علاج‌بخشی خلیج گرگان یکی از پروژه‌های مهمی است که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است، این پروژه سالیان سال روی کاغذ بود و به مرحله اقدامات اجرایی نرسید تا اینکه در دولت سیزدهم به طور ویژه در دستور کار دولتمردان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مشکلات زیست‌محیطی، عدم تحقق حق‌آبه‌ها و عدم لایروبی کانال‌های خلیج و رودخانه‌های منتهی به آن از جمله مهم‌ترین موانع اجرای پروژه نجات‌بخشی خلیج گرگان بود، افزود: در حال حاضر در لایروبی خلیج گرگان پیمانکار انتخاب شده و قرارگاه خاتم‌الانبیاء مسئولیت این پروژه را عهده‌دار شده است.

معاون امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر استانی رئیس‌جمهور برای پروژه نجات‌بخشی خلیج گرگان مصوب شده است، بیان کرد: تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته و عملیات لایروبی در کانال آشور در حال انجام است.

مهیایی از پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصدی لایروبی خلیج گرگان خبر داد و یادآور شد: امیدوارم در سال ۱۴۰۲ ردیف بودجه برای این پروژه اختصاص یابد تا لایروبی سایر کانال‌ها نیز آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه لایروبی اسکله بندرترکمن آغاز شده است،گفت: امیدوارم با این اتفاق بین اسکله و جزیره آشوراده پیوند برقرار شود و بتوانیم از مزایای گردشگری این منطقه زیبا استفاده کنیم.

معاون امور عمرانی استانداری گلستان با اشاره به اینکه عدم لایروبی رودخانه‌ها مشکلات مربوط به خلیج گرگان را به وجود آورد، ابراز داشت: در سفر رئیس سازمان مدیرت بحران کشور در مرداد ماه سال گذشته اتفاق خوبی افتاد و قرارگاه شهید لولایی در استان گلستان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه پس از شکل‌گیری قرارگاه شهید لولایی مقرر شد تعدادی از استان‌ها ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خود را برای لایروبی رودخانه‌های گرگانرود، قره‌سو و اترک اختصاص دهند، تصریح کرد: طول مسیری که قرار است در اجرای دستور وزیر کشور در قرارگاه شهید لولایی لایروبی شود حدود ۶۰۰ کیلومتر است.

مهیایی اضافه کرد: در روزهای گذشته دستور و ابلاغ از سوی وزیر کشور به استان‌های مربوطه ابلاغ شد و طی روزهای گذشته استان اصفهان دو دستگاه بیل مکانیکی را به استان فرستاده تا عملیات لایروبی با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: از دو محل نیز اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای لایروبی و ۲۵ میلیارد تومانی برای دیواره‌سازی ابلاغ شده که با اختصاص آن نیز علاج‌بخشی خلیج گرگان تسریع می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha