• سه‌شنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401112519066
  • خبرنگار : 50039

مدیر دفتر حفاظت آب منطقه‌ای گلستان تأکید کرد:

اقدام فوری مالکان چاه‌های کشاورزی برق‌دار گلستان برای تمدید پروانه

اقدام فوری مالکان چاه‌های کشاورزی برق‌دار گلستان برای تمدید پروانه

ایسنا/گلستان مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان بر اقدام فوری مالکان چاه‌های کشاورزی برق‌دار استان جهت تمدید پروانه تأکید کرد و گفت: از سال ۱۴۰۲ از مصرف برق مازاد بر پروانه بهره‌برداری جلوگیری و یا هزینه برق با تعرفه آزاد محاسبه و اخذ می‌شود.

عبدالاحد باشقره صبح امروز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت وزیران از ابتدای سال ۱۴۰۲ تعرفه برق کشاورزی برای مصارف مازاد بر قدرت مجاز و ساعات کارکرد مندرج در پروانه بهره برداری معتبر چاه‌های کشاورزی با تعرفه تولید برق محاسبه و دریافت می‌شود، اظهار کرد: در همین راستا همه کشاورزان مالک چاه‌های برق‌دار در اسرع وقت جهت تمدید پروانه بهره‌برداری چاه‌ خود اقدام کنند.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای گلستان با تأکید بر اینکه کشاورزانی که تاریخ اعتبار پروانه بهره‌برداری آنان به اتمام رسیده است و یا قدرت مجاز برق مندرج در پروانه بهره‌برداری نیاز به اصلاح دارد باید اقدام به تمدید پروانه مذکور کنند، ادامه داد: کشاورزان باید در اسرع وقت از طریق دفاتر پیشخوان و یا مراجعه به امورهای منابع آب شهرستانهای استان درخواست تمدید یا اصلاح پروانه چاه‌های خود را ارائه دهند تا بررسی لازم به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه عدم مراجعه و پیگیری موضوع به منزله پذیرش اطلاعات مندرج در پروانه بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ از مصرف برق مازاد بر پروانه بهره‌برداری جلوگیری و یا هزینه برق مصارف مازاد با تعرفه آزاد "تأمین برق" محاسبه و اخذ می‌شود.

این مقام مسئول قطع انشعاب برق چاه در صورت منقضی شدن اعتبار پروانه بهره‌برداری را از اقدامات دست اندرکاران عنوان کرد و توضیح داد: برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی از راه قانونی امری مهم و یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که باعث بالارفتن ضریب بهره‌وری و همچنین تسهیل در کار کشاورزی می‌شود و کشاورزان باید چارچوب‌های قانونی را در بهره‌برداری از این چاه‌ها مدنظر قرار دهند.

به گزارش ایسنا، استان گلستان به عنوان یکی از قطب‌های صنعت کشاورزی کشور در تولید ۱۵ محصول راهبردی سویا، آفتابگردان، دانه‌های روغنی کلزا، توتون، هلو، گوشت مرغ، چغندرقند، پنبه، خرمالو، گندم، شلتوک(برنج)، پیله تر ابریشم، میگو، ماهیان پرورشی و خاویاری، زیتون و جو جایگاه ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha