• چهارشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401112619836
  • خبرنگار : 50454

رسیدگی به بیش از ۱۳ هزار پرونده در مراکز مشاوره‌ای نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری

رسیدگی به بیش از  ۱۳ هزار پرونده در مراکز مشاوره‌ای نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد کل پرونده‌های ارجاع یافته به مراکز مشاوره‌ای این معاونت از ابتدای سال جاری ۱۲ هزار و ۱۰۷ فقره است همچنین ۱۲۶۷ نفر نیز به صورت مستقیم به این مراکز مراجعه کرده‌اند یعنی درمجموع ۱۳ هزار و ۳۷۴ پرونده در مراکز مشاوره‌ای نیروی انتظامی استان رسیدگی شد.

علی اصغر مهری در بازدید از دفتر خبرگزاری ایسنا در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نیروی انتظامی دارای دو حوزه فعالیت شامل سلبی و ایجابی است، در حوزه ایجابی یا فرهنگی خدماتی نظیر مشاوره و روان‌شناسی به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که خوشبختانه نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری فعالیت‌های بسیار مطلوبی در این حوزه دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای دهه ۸۰ فعالیت مراکز مشاوره در کلانتری‌ها آغاز شد تا به این ترتیب فعالیت‌های نیروی انتظامی بیش از پیش با رویکرد جامعه‌محوری صورت بگیرند.

وی ادامه داد: حدود ۸۰ درصد کلانتری‌های موجود در چهارمحال و بختیاری دارای مرکز مشاوره هستند که اکثر مشاوره‌های این مراکز در حوزه خانواده است، مرکز مشاوره آرامش نیز به صورت تخصصی و در حوزه‌های مختلف همچون خانواده، ازدواج، تحصیلی و... به شهروندان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کند، نکته قابل توجه این است که تمامی مشاوران حاضر در این مراکز از تخصص بالایی برخوردار هستند و این افراد از نظر صحت و سلامت، نداشتن سابقه قضایی، معنویت و... با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مهری عنوان کرد: در ۱۱ ماهه ابتدایی سال‌جاری بیش از ۷۰۶۵ پرونده در حوزه خانواده به مراکز مشاوره‌ای معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری ارجاع داده شده است که از این تعداد ۵۶۶۶ پرونده منجر به مصالحه شده و این یعنی حدود ۸۰ درصد از پرونده‌های قضایی کاهش پیدا کرده است و این موضوع پتانسیل بالای این معاونت را نشان می‌دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تعداد کل پرونده‌های ارجاع یافته به مراکز مشاوره‌ای این معاونت از ابتدای سال جاری ۱۲ هزار و ۱۰۷ است همچنین ۱۲۶۷ نفر نیز به صورت مستقیم به این مراکز مراجعه کرده‌اند یعنی درمجموع ۱۳ هزار و ۳۷۴ پرونده در مراکز مشاوره‌ای نیروی انتظامی استان بررسی شده است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم با نیروی انتظامی از وقوع جرم پیشگیری می‌کند و باعث ایجاد امنیت پایدار در سطح جامعه می‌شود، تصریح کرد: به همین جهت نیز ارائه آموزش همگانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز با ارائه آموزش به افراد جامعه و حضور در مدارس سعی دارد از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

مهری با اشاره به عملیات روانی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری برای مقابله با این عملیات روانی تلاش کرده ارتباط بسیار خوبی با خبرنگاران داشته باشد و تمامی اخبار توسط پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس منتشر می‌شود تا به ترتیب از انتشار اخبار غیرحقیقی جلوگیری شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در استان روزانه حدود ۱۶۵۰ تماس تلفنی با فوریت‌های پلیس ۱۱۰ برقرار می‌شود و از ابتدای سال جاری تعداد کل این تماس‌ها ۵۶۴ هزار و ۶۳۲ است که ۴۰ درصد از آن‌ها به منجر به عملیات شده و ۶۰ تماس‌ها نیز در حوزه امدادخواهی یا دریافت راهنمایی بوده است، سامانه پیامکی ۱۱۰۳۸ نیز به همین منظور در نظر گرفته شده است تا افراد کم شنوا و یا افرادی که توانایی تکلم ندارند نیز درصورت ضرورت بتوانند به راحتی از نیروی انتظامی درخواست کمک کنند این سامانه در زمانی که فرد به کمک نیاز دارد اما موقعیت تماس تلفنی با ۱۱۰ را ندارد کاربرد دارد.

وی با اشاره به سامانه آموزش همگانی نیروی انتظامی، افزود: دریافت نرم افزار این سامانه از طریق برنامه بازار امکان‌پذیر است و نصب آن بر روی گوشی افرادی که دارای فرزند با سن کم هستند توصیه می‌شود چراکه در این نرم افزار موارد ایمنی به صورت هنری آموزش داده می‌شود.

مهری خاطرنشان کرد: افرادی که قصد دارند از خدمات مشاوره‌ای نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری بهره‌مند شوند اما تمایل به مراجعه حضوری در این مراکز ندارند می‌توانند با شماره ۰۹۶۵۸۰ تماس گرفته و از خدمات سامانه پلیس پاسخگو استفاده کنند البته مشاوران این سامانه تنها در ساعت اداری فعالیت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha