• چهارشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401112620172
  • خبرنگار : 50225

معدوم‌سازی ۸ تن محصولات غیرمجاز در جنوب غرب خوزستان

معدوم‌سازی ۸ تن محصولات غیرمجاز در جنوب غرب خوزستان
عکس تزئینی است.

ایسنا/خوزستان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان از معدوم‌سازی بیش از ۸ تن محصولات غیرقابل مصرف انسانی و تاریخ گذشته در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

دکتر زینب جوانمردی‌ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی بازرسی‌های مختلف کارشناسان این معاونت، در طول سه ماهه سوم امسال از مراکز فروش و توزیع اقلام سلامت محور در سطح عرضه، محصولات تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز اعم از غذایی،  بهداشتی، آرایشی، دارویی، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و انواع مکمل‌ها، در مجموع ۱۷هزار و ۲۶۳ مورد محصول غیرقابل مصرف به میزان بیش از ۸ تن کشف شده است.

به گزارش ایسنا، وی ارزش ریالی موارد کشف‌شده را بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۸۳۱ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: این محصولات در  شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان کشف و در راستای نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم، این مواد کشف شده معدوم شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: با توجه به اهمیت سلامت مصرف‌کنندگان، این اقلام بررسی و به علت انقضای تاریخ مصرف و فاسد بودن و تشخیص عوارض نامطلوب محصولات برای سلامت مصرف‌کنندگان، بعد از انجام مراحل قانونی و قضایی، با حضور نمایندگان و کارشناسان معاونت غذا و دارو در واحدهای نظارتی و واحد مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، امور حقوقی معاونت، نماینده دادستانی، نماینده نیروی انتظامی و نماینده پسماند شهرداری آبادان معدوم شدند.

جوانمردی با بیان اینکه تخلف افراد خاطی نیز از طریق مراجع قانونی مورد پیگیری قرار گرفته است، عنوان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا داشتن شکایت در خصوص مواد غذایی بسته‌بندی‌شده، آرایشی و  بهداشتی و اقلام سلامت محور می‌توانند با شماره تلفن ۰۶۱۵۳۳۲۸۹۱۳ تماس بگیرند و یا به صورت حضوری به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان به نشانی احمدآباد- بین خیابان یک اصلی و بلوار ولایت- روبه‌روی پارک پرندگان - ساختمان معاونت غذا و دارو مراجعه کنند تا موضوع بررسی و رسیدگی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha