• چهارشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401112620278
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول:

زنان مهمترین نقش آفرینان تمدن اسلامی هستند

زنان مهمترین نقش آفرینان تمدن اسلامی هستند

ایسنا/خراسان شمالی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی تاکید کرد: زنان مهمترین نقش آفرینان تمدن اسلامی هستند.

سرهنگ الهی راد در رویداد بانوی کارآفرین تاثیرگذار که ۲۶ بهمن ماه در تالار حافظ بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: زنان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه حماسه بی نظیر و مثال زدنی را خلق کردند و شاهد یک حرکت معجزه گونه بودیم.

وی با اشاره به اینکه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، پیروزی انقلاب اسلامی را با قدرت جشن گرفتند، گفت: اگر بخواهیم یکی از برجستگی های این جشن را بازگو کنیم حضور غیرتمندانه زنان بوده است.

سرهنگ الهی راد با بیان اینکه اگر بخواهیم یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان کنیم، حضور زنان در عرصه های مختلف است، افزود: یک تعریف شرقی در ارتباط با زنان وجود دارد که این تعریف مبنی بر بی حاشیه و بدون نقش بودن زنان در تاریخ است.

وی ادامه داد: یک تعریف غربی در ارتباط با زنان مبنی بر اینکه زن یک ابزار و یا کالا است، وجود دارد، اما انقلاب اسلامی تعریف سومی در ارتباط با زن مسلمان ایرانی ارائه داده است که بر انسانیت زن تاکید داشته نه بر جنسیت آن.

این مقام مسئول تصریح کرد: زن مسلمان ایرانی، یک زن عفیف و با شرف است که در متن و مرکز تاریخ سازی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ انقلاب اسلامی نقش زنان از مردان برجسته تر بوده است، گفت: شهدای انقلاب اسلامی افرادی هستند که در دامان زنان پرورش یافته اند و نگاه انقلاب اسلامی به زن برگرفته از مکاتب حیات بخش اسلام بوده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت جواد الائمه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نگاه اسلام بر جنسیت زن، یک نگاه ثانویه است و در ابتدا بر انسانیت آن تاکید دارد.

وی افزود: در واقع انقلاب اسلامی مظهر حضور و بروز زنان است و افسانه نگفته ایم که ساخت خانه سالم و متعادل توسط زنان شکل می گیرد؛ زنان در جهاد اجتماعی و روایت گری انقلاب و دفاع مقدس الگوهای موفقی هستند.

حدود ۷۰ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی به حوزه زنان اختصاص یافته است

اسلام خواه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در ادامه این رویداد بیان کرد: در عصر امروز، توسعه مشاغل بر حوزه دانش تکیه دارد نه بر حوزه مسائل مالی؛ چراکه افراد زیادی هستند که توانسته اند با سرمایه اندک به جایگاه های بالایی در حوزه کاری خود برسند.

وی گفت: زمانیکه به یکی از زیست بوم های اشتغال اشاره می کنیم یکی از بال های آن، ارائه تسهیلات است و در حال حاضر این نوع حمایت در قالب های متفاوت همچون ارائه تسهیلات تبصره ۱۸، تسهیلات مشاغل خانگی و ... انجام می شود.

به گفته اسلام خواه، حدود ۷۰ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی به حوزه زنان اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: اما چیزی که در زیست بوم اشتغال مهم است موضوع دانش فنی و مهارت است و آمادگی کامل در این استان برای حمایت از ایده های مختلف اشتغالزایی وجود دارد.

اسلام خواه تصریح کرد: در این میان، اداره کل فنی و حرفه ای بازوی بسیار مهمی برای انتقال مهارت به افراد جویای شغل است و می تواند به خوبی نقش آفرینی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۶ ۱۷:۴۷

با سلام. فارغ از محتوای خبر، خواهشمند است تعداد برچسب های خبر را افزایش دهید تا با جستجو صرفا کلمه ی زن و یا زنان تمام اخبار با این محتوا در اختیار مان قرار گیرد. باتشکر